Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

woensdag 5 oktober 2011

De verbouwing - update

Het is stil he? Zo veel informatie over de verbouwing als er in de eerste weken was de te geven. Zo stil is het nu. Nu was dat de afgelopen twee weken best lekker omdat het zulk heerlijk weer was en we door de "rust" heerlijk hebben kunnen genieten van dat mooie weer. Dat het langer duurt heeft helaas wel een reden.
Nadat het beton was gestort was het wachten op de staalconstructie. Jammer genoeg was het druk bij het staalbedrijf en duurde het nogal lang voordat we te horen kregen wanneer de staalconstructie geplaatst kan worden. Dat zou eind deze week kunnen. Helaas is het zo dat de aannemer pas in week 43 een full-time opzichter beschikbaar heeft. D.w.z. dat er vanaf dat moment continue kan worden door gebouwd. Nu aan ons de keus. De staalconstructie vast laten plaatsen en dan wachten tot de aannemer verder kan. Of.... alles achter elkaar laten doen.
Als de staalcondtructie wordt geplaatst betekent het dat ok de dakgoten en een deel van de pannen moet worden verwijderd. Als we da laten doen betekent het dat we een paar weken zonder dakgoten zitten. En dat betekent weer dat al het regenwater zo op het pas gestortte beton kan lopen. En de weersvoorspellingen zijn niet zo best. De komende dagen (weken?) gaat het weer regenen.
We hebben er dus voor gekozen te wachten met het plaatsen totdat ook de aannemer door kan gaan  met het werk. Dus tot week 43 wordt er rondom the5oaks niets gedaan. Maar dat betekent niet dat wij niets doen. Wij zijn druk bezig met het uitzoeken van de details. Welke kozijnen. Waar moeten ventilatieroosters komen en waar moeten de ramen open kunnen. Welke binnendeuren kiezen we en welke kleur (grond)verf? En dan gaan we de komende tijd ook op jacht naar alles wat in de badkamer moet komen. Dus genoeg te doen.......
Zo hebben we de laatste bespreking gehad over de keuken. We hadden al besloten dat we in de keuken een kleine boiler wilden omdat de afstand tussen de verwarmingsketel (waar het warme water vandaan moet komen) en de nieuwe keuken we erg groot is. En nu komt er een kooker-kraan in de keuken. Dat betekent twee kranen. Een voor het normale warme water en een waar kokend water uitkomt. Erg praktisch omdat je dan ook geen waterkoker meer nodig hebt.

Het heeft veel voordelen. Zo heb je maar een heel erg kleine boiler nodig (spaart veel energiekosten), je kunt je aardappels gelijk met kokend water opzetten. En er zijn nog veel meer voordelen op te noemen. Tot mijn verbazing vond ik op YouTube heeft veel informatiefilmpjes over het hebben van een kookerkraan. Ik ben benieuwd hoe het bevalt. In ieder geval zal ik wel sneller even een kopje thee nemen denk ik.

2 opmerkingen:

Ineke zei

Hallo Yvon, ik was je helemaal kwijt en net vind ik je toevallig terug. Ik ga eens eerst helemaal bijlezen.

Makkie zei

Hee das apart, net kon ik bij jou ook geen reactie plaatsen, nu wel. Nu zit ik op google chrome zou het daar door komen? Ik had net een heel verhaal opgeschreven maar die is nu weg. Ik ben blij dat wij nu even geen verbouwing hebben. Wij hebben het anderhalf jaar geleden gehad. Ik kan beneden nu goed functioneren en ik heb zelfs een kamertje waar een bed staat. Eerder lag ik altijd boven of het nu een uur was of maanden achter elkaar. Nu ben ik overal bij. Mijn bed kan zelfs aan de keukentafel of op het terras gereden worden ideaal! Maar goed voorlopig was ik niet van plan om weer zo'n lange tijd te gaan liggen (fingers crossed) Ik ben heerlijk aan het freubelen bij de kachel. Ik snap niet wat er fout is aan mijn berichtensysteem. Anders moeten we zo nu en dan maar gewoon lekker mailen, das ook niet verkeerd toch?
Succes maar weer met de verbouwtoestanden en een fijn weekend!
Hartelijks

Er is een fout opgetreden in dit gadget