Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

dinsdag 18 oktober 2011

Gramiterig in de botten en...


sloerig in de rakker....  Ofwel, gammel, grieperig, brak....
Genoeg woorden te vinden om te omschrijven hoe ik me voel.
Al een week liep ik er tegen aan te hikken. En afgelopen weekeind was het raak.
Rillen, koud, niesen, hoofdpijn, eigenlijk alles doet pijn.

Daarom vanavond maar naar een paardemiddel grijpen:


Hete Grog.


Je neemt een:

Halve grapefruit, een halve citroen en een , halve sinasappel
2 Eetlepels bruine suiker
Scheut cognac
Kokend water

Bereidingswijze

Pers de vruchten uit in en doe het sap in een (hittebestendig)  glas.
Voeg daar de suiker aan toe.
Dan de cognac er op.
De mok verder vullen met kokend heet water.
Serveertip:
Drink dit 's avond voor het slapen gaan, zittend op de rand van je bed.
Gegarandeerd dat je de hele nacht doorslaapt en je de volgende dag beter voelt.

En voor ieder van jullie die zich ook voelt zoals ik.......


5 opmerkingen:

Ineke zei

Ah, jij ook al? Volgens Marrie-jette is het lapjesvirus aan het rondgaan. Ik zou zeggen: Beterschap en PROOST!!

Bianca zei

Ach joh, lekker in je bed uitzieken, een beste borrel doet altijd wonderen. Lekker onder de wol blijven en ziek goed uit.
Beterschap en een kattenknuffel van m'n jongens.
Bianca

Chris zei

Gramiterig....sloerig....woorden die ik nog nooit gehoord heb, maar duidelijke taal spreken. Die grog lijkt me wel wat! Beterschap joh.

Floor zei

Ach arme jij, wat vervelend dat je zo ziek bent.
Nu al griep, het is nog niet eens winter.
Maar dan ben je er vast helemaal vanaf en ga je een gezonde winter tegemoet.
Beterschap!
Groetjes,
Floor

Ans zei

Ik hoop dat jij je snel weer wat beterder voelt.

Er is een fout opgetreden in dit gadget