Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zondag 9 oktober 2011

Lekker klungelen......

Het is rustig rondom the5oaks. De herfst heeft z'n intrede gedaan. Het buitenzitten is voorbij. De kachel brandt weer. Wat doe je dan? Ach wij klungelen een beetje rond. DH zoekt dingen uit m.b.t. de verbouwing. Heeft na alle drukte eindelijk weer kans gezien om een mega migraine aanval te krijgen. Dus dan zit er voor mij niets anders op dan het fort verdedigen en dat wil zeggen de veestapel verzorgen. Hond, kat, pony's. En daar heb ik dan mijn handen meer dan vol aan. Nu is hij gelukkig weer wat opgeknapt en kan ik weer verder klungelen. Zoals mijn blog een beetje oppimpen. Ik kan nog steeds niet goed wennen aan dit nieuwe blog. Hoe sla je een concept op? Waarom lukt het niet om een filmpje in de zijbalk te plaatsen?  Maar goed ik pruts, zoek, verander en uiteindelijk zal het wel goed komen.

Oh ja.... tussen de bedrijven door lees ik wat, borduur ik wat, appliceer ik wat en ik heb ook eindelijk (na een jaar, SCHANDE) van de foto's van mijn reis met Hilde naar Houston een filmpje gemaakt. Ga dat binnenkort uploaden naar YouTube en dan zet ik het wel hier.
Als je zo met die foto's bezig bent dan komen alle herinneringen weer naar boven....
De vlucht van 9 uur naar Houston.... Het hotel, waar we kamers hadden op de 18e verdieping met een mooi uitzicht op down town Houston.

En het quiltfestival dat we hebben bezicht.
Dat was een belevenis. 1500 quiltwinkeltjes waren daar aanwezig en dan niet te vergeten de enorme quiltshow met meer dan 3000 quilts.

De leuke mensen die we daar hebben ontmoet. Quiltsters uit alle delen van de wereld. Japan, Engeland, Australie, Canada, Duitsland. Teveel om op te noemen.
En de leuke gesprekken die we hadden met gasten in het hotel.

Het hotel lag binnen een straal vvan 5 km van het medisch centrum van Houston en veel familieleden van patienten verbleven in het Crown Plaza. Waarom? Omdat ze dan dagelijks gratis met de shutle van het hotel naar het ziekenhuis werden vervoerd. En dat scheelde heel veel taxikosten.
Wat we ook hoorden is dat veel mensen een paar dagen na een operatie van het ziekenhuis naar het hotel "verhuizen". Daar worden ze dan door een familielid verder verpleegd. Dagelijks dan naar het ziekenhuis voor controle. Lang in een ziekenhuis liggen is onbetaal voor veel mensen en dit is dan een ieets minder kostbare oplossing.

Tja... Amerika, het land van onbegrensde mogelijkheden (als je geld hebt dan he). Ook met de chauffeurs van de shuttel hadden we leuke gesprekjes. Heel veel chuaffeurs zijn vluchtelingen of immigranten. Veel hebben nog een gezin in het thuisland en daar sturen ze dan geld naartoe voor het levensonderhoud. Dat betekent wel dat zij zelf in armoede moeten leven want als chauffeur verdien je ook niet veel.

Maar ik ben aan het afdwalen. Ik had het over het klungelen wat ik de afgelopen dagen aan het doen ben.
Ik heb een stapel boeken uitgezocht waarvan ik zeker weet dat ik ze niet een tweede keer zal lezen. En die staan nu klaar om te worden weggegeven of, als niemand ze wil, naar de kringloop gebracht te worden. Het zijn bijna allemaal thrillers en als je die 1 keer gelezen hebt is de spanning er van af.

Ook ben ik druk bezig om het fotobestand op de computer goed op te schonen en in te delen. En dan kom je heel leuke foto's tegen.

Zoals deze die ik een aantal jaren geleden in Denemarken heb gemaakt. Heerlijk die scharrelvarkens. Gelukkig eten wij alleen maar biologisch, diervriendelijk vlees. En bij het zien van zo'n trafeeltje weet ik weer waarom!

Deze foto is gemaakt met kerst 2009 toen DH en ik kerst en oud-en-nieuw bij Hilde doorbrachten in haar heerlijke Gite in Bouillon. Weer een hele ervaring daar een keer midden in de winter te zijn. We hebben toen heerlijke dagen gehad en ook onze blonde Belg was mee en ook die heeft zich kostelijk vermaakt. 
Ach ja... je ziet dat ik zelfs met het schrijven van dit blogje flink aan het klungelen ben geslagen. Daarom punt eronder en nu koffie gaan zetten voor DH die de pony's net heeft buiten gezet. Kan nog net even want het is weer even droog.                              Fijne zondag allemaal.....

1 opmerking:

Ineke-A zei

Heerlijk verhaal, geniet er echt van. Vandaag was ik ook aan het klungelen, bewust de computer later aangezet, want anders weet ik het wel... Fijne zondag verder, groetjes Ineke Hulzebos

Er is een fout opgetreden in dit gadget