Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

woensdag 30 november 2011

De Reiziger-serie van Diana Gabaldon

Reiziger-serie / De reizigerIn 1999 werd ik, na het lezen van het boek "De Reiziger"  een fan van Diana Gabaldon.  In dat jaar kwam haar boek "de Reiziger" uit. Ik las het en ik was verkocht! In  de reiziger-serie vertelt Diana het verhaal van verpleegster Claire Randall die tijdens een vakantie in Schotland via een magische stenenkring in het Schotland van de 18e eeuw belandt en daar betrokken raakt bij de Schotse opstand tegen de Engelsen en de liefde van haar leven ontmoet, de Hooglander James Fraser. Later bleek er een deel 2 te bestaan: "Terugkeer naar Inverness" en een deel 3, 4, 5, 6 en 7.  Inmiddels staan alle 7 delen in mijn boekenkast. Helaas heb ik ze allemaal uit. Al twee keer. 
 Maar..... op haar site  las ik dat begin 2013 deel 8 uitkomt.....   De titel luidt: geschreven in mijn eigen bloed.Wow.... weer iets om naar uit te kijken. Elk deel heeft meer dan 600 bladzijden dus x 8 betekent het 4800 bladzijden vol spanning. OP de site van Diana staan al stukken uit het nieuwste deel 8. Er is ook een musical gemaakt die gebaseerd is op de reiziger-serie. Hieronder één van de liederen uit die Musical. Het geeft zo goed de sfeer weer die in de hele serie is terug te vinden. En in de meeste bibliotheken is de serie ook te lenen. Dus wil je een deel "uitproberen"? 




2 opmerkingen:

Ingrid zei

Gelijk genoteerd. Ik ga vandaag maar 's ff naar de bibliotheek. Dankjewel Yvon voor de tip.

Groetjes Ingrid.

Ingrid zei

Tweede boek gereserveerd. Tussendoor Lord John maar ff lezen.

Groetjes Ingrid.

Er is een fout opgetreden in dit gadget