Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

dinsdag 1 november 2011

Paarden van Marrum

Het is vandaag alweer vijf jaar geleden dat bijna 200 paarden werden ingesloten door het water. Dagenlang waren ze het onderwerp in het nieuws. Iedereen had het er over. De beejdene zijn de hele wereld over gegaan. En iedereen wachtte in spanning af hoe dit drama zou aflopen. Na drie dagen was het nog niet gelukt om de paarden te redden. 18 waren er inmiddels bezweken. En al kregen ze inmiddels wel hooi en water. De kou begon zijn tol te eisen. En toen waren daar die vier friese vrouwen met hun paarden. Zij wilden ook wel een poging wagen.  Niet ongevaarlijk want het water was koud en het was niet te voorspellen hoe die horde van 200 zou reageren. Eén verkeerde beweging... afvallen van je paard en je liep het risico onder de voet te worden gelopen. Maar hun liefde voor de paarden was groter dan de angst voor wat eer zou kunnen gebeuren. Ik weet nog goed dat ik aan de buis zat gekluisterd die middag.
Ook ik ben een paardengek. En ik zat met tranen in mijn ogen te kijken hoe het ze lukte al die paarden op het droge te krijgen. Echt een kippevel moment. Elke keer weer dat ik de beelden zie.

Geen opmerkingen:

Er is een fout opgetreden in dit gadget