Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

donderdag 1 december 2011

De verbouwing - update

Tja, door de laptop ben ik een beetje achterop geraakt.... Het laatste bericht ging over het metselwerk. Maar we zijn inmiddels al weer een heel stuk verder.....
Allereerst zijn inmiddels de dakplaten erop "gelegd". Dat was best een hele operatie. Daarvoor moest groot materieel worden aangerukt. Een megakraan.
En natuurlijk niet te vergeten de dakplaten. Ook die werden met een grote vrachtwagen afgeleverd.

Het was een hele operatie waarbij en-passant ook nog de oude televisiemast van het huis werd gesloopt. Dat was nu te doen omdat er toch een grote kraan stond die het gevaarte eraf kon tillen. Het was de hele dag zo'n dichte mist dat fotograferen niet mee viel.
Maar wat kun je dan merken dat als alles goed gepland is dingen soepel verlopen en voor je het weet de klus alweer geklaard is.
Inmiddels zitten de dakgoten eraan en zijn gisteren de dakpannen op de nieuwe uitbouw gelegd. Gelukkig net voordat de weersverwachtingen heel veel regen voorspellen zitten wij droog......

5 opmerkingen:

Bianca zei

Kijk, er komt nou echt schot in he?! Fijn joh! Nou maar hopen dat de temperaturen lekker blijven en de harde werkers niet met vorstverlet gaan....
Ook je berichtje over Tijger vond ik erg leuk. Vind het altijd zo frapant dat beesten zich zo snel een gewoonte eigen maken. Mijn jongens hebben voornamelijk onder het bed gelegen tijdens de bouw van onze garage. Houden absoluut niet van harde geluiden (net als ik) en vreemde kerels over de vloer. Ze hebben er nog steeds een schoenen-tik aan over gehouden. Als we met schoenen in huis lopen (zeer zelden) zijn ze in 1 streep weg.... Gekke beesten.
Geef Tijger maar een knuffel van me. Mis mijn eigen rode je-weet-wel-kater die zijn broer wel had kunnen zijn....

Bianca zei

(zie net de tijd dat ik dit typ, niet goed dus... even in je instellingen aanpassen wellicht?? Dacht al dat je altijd midden in de nacht zat te typen.)

els koetsier zei

Yvon dat schiet lekker op. En wat een ruimte krijg je nu.

Heerlijk om te zien hoe verdi door al het lawaai ligt te slapen.

Heleen zei

Tjonge, indrukwekkend hoor! En wat gaat het hard! En wat een enorm stuk komt erbij. In het echt is het toch altijd anders.

Chris zei

Hallo Yvon. Wat een gedoe zo om je heen de hele dag. Maar ze schieten nu toch wel lekker op. Je ziet het allemaal groeien.
Fijn dat je dieren er zo goed op reageren.
Je hebt trouwens een leuke achtergrond voor je blog voor deze tijd!

Er is een fout opgetreden in dit gadget