Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

woensdag 18 januari 2012

Hoe lang nog????

Voordat we kunnen "verhuizen"? Ik weet het niet. De ene keer is het eind januari, dan begin februari... Nu de eindstreep in zicht komt kan het van mij niet snel genoeg gaan. Maar er is nog een waslijst van dingen die moeten worden gedaan voor we "over" kunnen. Laat ik nog maar een keer een lijstje maken:
De muren moeten nog worden gestuukt.- 2 dagen
De keuken moet nog worden geplaatst. - 1 week
Alle stopcontacten geplaatst, het elektra aangesloten - 2 dagen
De vloerverwarming idem. - 1 dag
Er moet nog het e.e.a. worden afgetimmerd (kachelpijp door dak, dakraam etc.) - 3 dagen
Het schilderwerk ( schuren, gronden, schuren lakken, schuren, aflakken - 1 week
Schoonmaken - 1 dag
Over huizen - 1 week
Als ik alle dagen optel kom ik aan bijna 4 weken voor we over kunnen. Dus nog even geduld...... Doordat er nog zoveel dingen moeten gebeuren is een strakke planning heel belangrijk. Moeilijk wordt het als een afspraak met de één uitloopt of de ander te laat begint. Dan slaat de stress toe. We zien wel.... ook dat zullen we wel overleven.
Maar er zijn ook leuke dingen.
Gisteren heb ik de roljaloezieën opgehaald. En toen ik met de jaloezieën naar de auto liep begon ik te twijfelen over de manier waarop de korting die kreeg was berekend. Dus in de auto nog even alles rustig nagerekend en... inderdaad ze waren vergeten over de aanbetaling de korting te berekenen en dus terug naar de kassa. Sorry... 50 euro te veel berekend..... Ja, ja... je moet alles goed in de gaten houden.
 Harry heeft de stoelen opgehaald die we hebben gekocht. Twee heerlijke fauteuils. Ik zie het al helemaal voor me. Voetjes op de bijbehorende hocker, kacheltje aan, spannend boek erbij....... Wat een vooruitzicht.

Oh ja en de kachel, die is gisteren ook bezorgd. Staat nog in de schuur tot hij geplaatst kan worden. Pffff. en vandaag de definitieve beslissing maken wat we op de muren willen. Gladde muren, geschuurde muren of een fijne structuur. En welke kleur moet die dan krijgen. Het liefst heb ik geschuurde muren maar die schijnen erg kwetsbaar te zijn. Moeilijk, moeilijk, moeilijk.... Ik vind het toch allemaal best ingewikkeld. Zoals het inrichten van een strakke moderne ruimte. Het wordt een mix van oud en modern. Strakke keuken maar wel van een warme houtsoort. Een groot vloerkleed, twee oude leren fauteuils. Maar wel weer een leeshoek met een moderne fauteuil... Hopenlijk past het allemaal een beetje bij elkaar. In ieder geval wil ik mijn mooie oude kasten (waar zoveel herinneringen aan zitten) niet weg doen. Best spannend allemaal.

1 opmerking:

Floor zei

Wat komt er nog een hoop bij kijken voordat je eindelijk over kunt.
Kan me voorstellen dat je ongeduldig wordt.
Maar je het is niet anders, want het is wel fijn als alles klaar is als je nieuwe en oude spulletjes er in staan.
Groetjes,
Floor

Er is een fout opgetreden in dit gadget