Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

donderdag 26 januari 2012

Vandaag, de dag van het gedicht

Ik las op HAAR blog dat het vandaag de dag van het gedicht is. Dus wil ik niet achterblijven want ik heb iets met gedichten. Ooit ben ik begonnen in een gewoon schrift. Elk gedicht(je) dat ik tegen kwam en dat mij aansprak schreef ik daar keurig in. Inmiddels is het een versleten schrift geworden maar ik ben er nog steeds super zuinig op. Het vertelt het verhaal van hoe mijn stemming was door al die jaren heen. Mooie tijden, minder mooie tijden. Tijden van verdriet maar ook tijden van geluk..... En dit onderstaande gedicht is de wijze les die je eigenlijk elke dag moet lezen....

4 opmerkingen:

Chris zei

Ik hoorde het via Willy. Grappige instelling.
Ik vind het altijd zo knap dat mensen in een paar zinnen een hele diepe gedachten kunnen leggen en dan vaak ook nog op poëtische manier. Net als dit gedicht.

Johanna Zweden zei

Zo doen we mooie gedichten op vandaag

Groetjes Joke zit echt te genieten

Sabine Hoogkamer zei

Wat een ontzettend mooi gedicht en zo waar. wat kan hier veel hoop en geloof uit worden gehaald. ik denk dat ik hem ga uitprinten.
Spike is een èchte lieverd , altijd al geweest.
In zijn jongere jaren is hij mijn steun en toeverlaat geweest in moeilijke tijden, hij was er altijd voor mij. Hij heeft ook mij uitgezocht als zijn nieuwe baasje via de dierenherplaatsingsdienst. Het doet nu al pijn dat hij ons over niet al te lange tijd gaat verlaten. Klopt, dat is het enige nadeel van huisdieren, ze verlaten ons te snel.

yvon zei

Wij hebben ook bijna altijd mishandelde honden opgenomen. De laatste twee keren labradors. Onze Verdi, blond, belg en ontzettend lief hebben we alweer 6 jaar. Kijk maar eens in de zijbalk en klik op "het verhaal van Verdi"

Er is een fout opgetreden in dit gadget