Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zondag 12 februari 2012

Dooi

Van mij mag het dooien. Warm water regenen. Omdat we de vloerverwarming nog niet kunnen gebruiken moeten we het met de houtkachel doen. Afgelopen vrijdag heeft DH een aanhanger vol hout opgehaald. Tijd om alles op te halen had hij niet maar we kunnen nu voorlopig vooruit. En de kachel vraagt veel hout want het is koud buiten. Zoals vanmorgen.... als we opstaan is het 11 graden in de woonkamer. Dus gelijk de kachel hoog opstoken. Zo tegen de middag is het 14 graden en nu.... bijna tijd om weer naar bed te gaan is het nog maar 16 graden. Dus trui, vest aan en dicht bij de kachel.....
Wel mag de vloerverwarming heel langzaam aan. Dus de eerste week mag het water niet warmer zijn dan 20 raden. Dat zet geen zoden aan de dijk want daar voel je niets van. Het zal dus zeker een week of 6 duren voor we echt zullen merken dat de vloer warmer wordt.
Pffff. Ook moest dit weekeind het behang van de muren in de woonkeuken. Ik heb zittend op een kruk de onderste helft gedaan en DH de rest. De vloer ligt er uit en is ook al uitgegraven dus koud en vochtig en donker....  En als je dan weer in de woonkamer komt is 16 graden best wel lekker. Dus elk nadeel heeft zo zijn voordeel......

1 opmerking:

Heleen zei

Meid wat een ontberingen! ik benijd je niet. succes!!

Er is een fout opgetreden in dit gadget