Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zondag 26 februari 2012

Drama



Deafgelopen week heb ik het  nieuws gevolgd over het ongeluk dat Prins Friso is overkomen. Ik weet het... dagelijks gebeuren er ongelukken met mensen en dit is een van die ongelukken. Maar toch.... In dit geval wordt je er wel weer eens met je neus bovenop gedrukt dat er elk moment van de dag mensen iets kan overkomen waar je geen rekening mee houdt. Van het ene moment op het andere verandert je leven voor altijd. Heb je het gevoel dat de zon nooit meer zal schijnen. In dit geval ishet  een zoon van onze koningin. Een koningin die altijd haar medeleven toont als er in ons land iets gebeurd waardoor mensen in rouw of verdriet gedompeld worden. Dus een stukje meeleven van mijn kant als burger van dit land is het minste wat ik kan doen. 
En ik leef met haar en prinses Mabel mee. Want ik weet hoe het voelt als de doktoren je mededelen dat je man in coma ligt maar dat het niet te verwachten is dat hij ooit nog bij zal komen. Die hele film draait dan weer af. Het gevoel van ongeloof, verdriet, machteloosheid. En elke keer als ik de afgelopen week die beelden zag kon ik niet anders dan denken aan wat zij op dit moment doormaken. Ik  leef daarom heel erg met ze mee..... Ik hoop dat ze met elkaar dit grote verdriet een plek kunnen geven en wens hen veel sterkte toe.


5 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Ja het is zeer verdrietig,en daarom laat ik bij jou ook dat kaarsje branden voor anderen mensen die ook verdrietige momenten meemaken want ook die mogen we niet vergeten
Fijne zondag groetjes Joke

Bianca zei

Snap precies wat je bedoelt. De verbijstering, ongeloof, ontkenning en langzaam beseffen dat je wellicht voor altijd afscheid moet nemen.
Ik heb op verschillende sites mensen ontzettend bot zien reageren, duidelijk mensen die nog nooit iets dergelijks mee hebben gemaakt.
Ook hier brandt een kaarsje voor al diegenen die wel weten hoe dat voelt; ook voor jou dus. En ook ik leef erg mee met de familie van Friso.
Knuffel, Bianca

Ans zei

Mooi geschreven hoor, het verwoord precies ook mijn gevoel. Groetjes, Ans

Ineke Hulzebos zei

Ja Yvon, je hebt het mooi geschreven, ook hier brand voor hen een kaarsje en ik hoop en bid voor ze. Fijne zondag verder, liefs

Chris zei

Ja, het is een vreselijk verdrietig drama. Ik heb altijd een diep respect voor de koningin. Hoe zij ondanks alles wat er gebeurt altijd maar weer door kan gaan. Wij leven ook heel erg met haar en met Mabel mee.

Er is een fout opgetreden in dit gadget