Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

vrijdag 9 maart 2012

31 maart 2012 ...... EARTH HOUR ...... Doe mee!!

De aarde geeft ons alles. Zoals drinkwater, voedsel, mooie natuur, grondstoffen en zuurstof. Maar als we met de aarde blijven omgaan zoals we dat nu doen, kan de ze ons in de toekomst niet meer geven wat we nodig hebben. Dit kan anders. We moeten kiezen voor slimme en duurzame oplossingen. Want zonder aarde zijn we nergens. Het is aan ons om de aarde door te geven

Doe daarom op zaterdag 31 maart vanaf 20:30 een uur het licht uit tijdens Earth Hour, een wereldwijde actie van het Wereld Natuur Fonds. Zo geef je samen met miljoenen andere mensen en organisaties een signaal af dat jij de toekomst van de aarde belangrijk vindt. Meer info kun je HIER vinden.....
In 2006 werd Earth Hour voor het eerst georganiseerd in Sydney, Australië. Door een uur het licht uit te doen gaven burgers, politici en bedrijven aan dat zij zich zorgen maakten over klimaatverandering. In de jaren daarna verspreidde de actie zich als een olievlek over de hele wereld. In 2011 deden honderden miljoenen mensen in 135 landen mee. De actie vindt elk jaar in het laatste weekend van maart plaats vanaf 20:30 plaatselijke tijd . In 2012 valt Earth Hour op 31 maart.
Geef de aarde door! Ook na Earth hour!!!
Earth Hour heeft afgelopen jaren al zichtbaar gemaakt dat miljoenen mensen de toekomst van de aarde belangrijk vinden. In Nederland én daarbuiten. Maar het gaat natuurlijk om meer dan eens per jaar een uur het licht uitdoen. Samen kunnen we ook ná Earth Hour de aarde doorgeven. Op vele manieren. Daarom staat er dit jaar ook een ‘+’ in het logo. Die staat voor alle positieve acties die we gezamenlijk na Earth Hour doen om een betere toekomst voor onze aarde te realiseren.

2 opmerkingen:

Bianca zei

Tot aan deze keer heb ik elke keer meegedaan. Kaarsjes aan, open haard opstoken. Goed initiatief en een goede manier om ieder weer even bewust te maken. Maarrrrr.....
31 maart om half 9 heb ik de keet vol visite die met ons Henk zijn 50e verjaardag vieren.... Vind ik het toch wat lastig..... Mag ik het dan 1 april doen (geen geintje) en voor mijn part de hele avond???
Lekker belangrijk he? Niet echt. Maar ik denk er geregeld aan, doe steeds vaker de helft van alle lampen hier uit savonds en vaker de open haard aan en minder lang douchen enzo....
Dus, al doe ik deze keer niet mee, ik denk wel mee.
Bianca

Johanna Zweden zei

Hier in Zweden, is de elektra heel duur, maar denk je dat de Zweden dat iets uitmaakt! ze klagen steen en been, hebben alle lichten aan, in december lijkt elk huis wel een kerstboom, maar er iets aan doen nee!
Wij hebben alleen het licht aan, waar het nodig is, waarom zou je de elektra mensen rijk maken.
Wij doen bewust mee aan dit soort dingen, open haard, het is huis is warm genoeg met 20 graden, en dan doe je maar een extra trui aan. Als je bij de Zweden binnen komt is het daar zo warm, dat ze tijdens de winter maanden met zomer kleden aan lopen , en als te warm is binnen, ipv de kachel wat lager zetten, doen ze de ramen open.
Als je hier boodschappen gaat doen, krijg je een flauwte van de warmte .
Nu we zitten vaak hier me de kaarsen aan, als er weer eens geen elektra is, af en toe 24 uur, dus ik help mee! dus die paar lampjes de 31ste!1 zal dan niet helpen!
Maar goed dat er aandacht aan besteed word
Fijne zondag groetjes Joke

Er is een fout opgetreden in dit gadget