Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

dinsdag 29 mei 2012

De Witte Merrie..... : Een heerlijk boek.....



 Ik ben een echte leesfanaat. Altijd een boek in de buurt. Heerlijk wegdromen in een spannend boek.  Zelfs als ik met de auto weg moet ligt er een boek binnen handbereik. Eén van de genres die ik graag lees is historische romans. Na het lezen van de reiziger serie van Diana Gabaldon werd dat alleen nog maar meer. Dus als ik naar de bibliotheek ga is het eerste waarna ik zoek een hitorische roman. En zo vond ik hetr boek "De Witte Merrie". 


De Witte Merrie doet denken aan Marion Zimmer Bradley's "Nevelen van Avalon en Diana Gabaldon's "De Reiziger". Een boek dat je eigenlijk niet weg kunt leggen. Zo neemt het je mee terug in de tijd.  


Een Schotse prinses in de 1ste eeuw n.Chr. moet leven met het geweld dat zij in haar jeugd heeft meegemaakt, maar ook met een Ierse vreemdeling met wie zij moet trouwen om haar volk te beschermen en de dreiging van de oprukkende Romeinen. Een uitstekende -eerste- historische roman, doordacht en met zorg geschreven, maar vooral ook meeslepend en ontroerend, met mooie beschrijvingen, die o.a. de tegenstelling tussen de Romeinse en de Keltische cultuur raak weergeven. 








Deel 2 
Hert Van De Dageraad

Deel 3

2 opmerkingen:

Ineke Hulzebos zei

Ja Yvon, hier ook een leesfanaat, ook van historische romans!!!
groetjes

Ingrid zei

De Reizigerserie heb ik nu gehad. Inderdaad heel leuk! Duurt nog ff voor het nieuwe deel uit is. Dus nu op naar deze serie. Dankjewel voor je tips. Groetjes Ingrid.

Er is een fout opgetreden in dit gadget