Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

maandag 18 juni 2012

Niks doen.....? Of toch "wat"

Eindelijk beginnen we de drukte van het afgelopen jaar een beetje te vergeten. Alhoewel de verbouwing zelf klaar is moet er nog heel wat gebeuren. Boven is het nog een grote rommel. Eigenlijk zou ik er een foto van moeten maken. Mmmm misschien doe ik dat nog ook. Alleen laat ik hem lekker nog niet zien. Misschien later. Een foto voor en na het opruimen. Het eerste wat nu staat te gebeuren is de "oude" slaapkamer schoonmaken en dan kan DH veel van zijn kantoorspullen naar boven brengen. Als dat is gebeurd moet het kantoor worden schoongemaakt en kan ik mijn helft gaan vullen met al mijn quiltspullen. Want ik krijg straks de helft van het kantoor tot mijn beschikking met het mooiste uitzicht. Lekker een tafel voor het raam. Ik kan dan daar de werkjes doen en laten liggen. Maar zover is het (helaas) nog niet. Geduld hebben dus.

Tja en afgelopen week kwam de schilder langs om nog wat te gronden. De buitenkant van het huis is nu ook afgelakt.
Buiten moet er nog gestraat worden maar we weten nog niet of we daarmee wachten tot het grondwerk is gedaan of niet. En... er moet nog een tekening worden gemaakt hoe we de "tuin"" precies willen hebben.

Tja en zo kan ik het lijstje nog wel wat langer maken..... Je zien: nog genoeg te doen.

En inmiddels slapen we dus beneden. Het afgelopen weekeind heeft DH een oud dressoirtje naar beneden gehaald dat nog door zijn opa is gemaakt. Hij heeft daar heel veel leuke herinneringen aan en we hebben besloten het in de slaapkamer te zetten. Ik heb er mijn grote quilts in opgeborgen. Zo... die hebben dan eindelijk hun eigen plekje gekregen.
En je ziet het goed.... er is nog plek. Maar die is voor de quilt die op dit moment op ons bed ligt.  Of... voor de quilt waar ik net aan be begonnen. Ook voor ons bed.Die maak ik van de stof die ik over had van de Love, Faith and Hope.



De afgelopen week druk bezig geweest met het ontwerp. Of wel: hoe zal ik hem maken. De stof is te mooi om in hele kleine stukjes te worden versneden. Dus ik heb het volgende ontwerp gemaakt. Je moet niet naar de kleur groen kijken hoor. Die heb ik alleen maar gebruikt om aan te even waar een donker, een midden en een lichte kleur blok moet komen.  
 Hier vast een voorproefje van een klein stuk....



















3 opmerkingen:

Els koetsier zei

Het begint dus op te schieten Yvon.

Fijn dat jullie nu beneden kunnen slapen.

Floor zei

Wat een prachtig kastje is dat, en ook zo leuk dat er een heel verhaal aan vast zit.
Zoiets doe je nooit weg.
De quilts staan er leuk in, en gelukkig is er nog plaats, want er komt vast nog wel wat bij.
Je ontwerp is heel mooi. Ik zag wel dat het grote blokken werden, op de tekening lijkt het zo klein.
Veel plezier met het naaien van de quilt.
Groetjes,
Floor

Chris zei

Hallo Yvon, ik heb weer bijgelezen. Oh wat hebben jullie genoten op dat Quiltfestival. Daar wil ik volgend jaar toch ook graag heen hoor.
Wat een beeldschoon kastje!! Perfect voor je quilts. Je bent handig hoor, ook met dat ontwerpen. Leuk om te doen. En die quilt wordt vast prachtig. Lieve groet van mij.

Er is een fout opgetreden in dit gadget