Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zondag 8 juli 2012

eindelijk weet ik wat ik er mee wil... vervolg

Zo..... heel hard gewerkt de afgelopen dagen. Dit is het voorlopige resultaat. 700 van de 1400 diamonds die in de quilt moeten worden verwerkt.









Tja en toen kon het naaien beginnen.
Maar wat wordt het nou zul je je afvragen.....
Dit is wat ik ga maken van de geruite stoffen. Een echte uitdaging. 1400 diamonds aan elkaar naaien tot één grote cirkel van 2,5 x 2,5 meter...... Uiteindelijk wordt de quilt wel vierkant....

Een hele klus om z netjes recht aan en onder elkaar te krijgen.
Maar inmiddels heb ik 1/8 af..... Het moeilijke is dat je vier delen in spiegelbeeld moet maken en dat valt niet mee....

nog 7/8 te gaan..........

wordt vervolgd. 

7 opmerkingen:

Els koetsier zei

Waauw Yvon dat ziet er goed uit, maar wat een werk zal het wezen.

In je vorig berich zag ik de uitleg hoediamond te snijden, super was dat.

Floor zei

Dat wordt echt prachtig Yvon!!!
Wat overweldigend zal dat worden zo'n grote quilt!
Maar wat moeilijk lijkt me dat om het mooi met de machine te doen.
Maar zo te zien gaat het je prima af.
Groetjes,
Floor

Klaske zei

Lieve help, wat een werk, maar ik denk dat ie prachtig word!

Chris zei

Mammamiea Yvon!! Wat een onderneming. Maar wel schitterend hoor! En je gaat toch al als een speer. Heb je ook een deadline, of maakt het niet uit wanneer hij klaar is. Succes verder!

Anita A zei

Hoi Yvon,
Wat een prachtige top wordt dat. Lastig hoor met al die schuine lijnen, moeilijk om hem "plat" te houden. Heel veel succes met het afmaken van je top.

Quilter Kathy zei

What a beautiful quilt you are making...wonderful fabrics!

Christina zei

het zal niet meevallen om dat losgeweven stof netjes te naaien.

Er is een fout opgetreden in dit gadget