Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

donderdag 19 juli 2012

Elk nadeel heeft zo zijn voordeel.....

Elke keer als ik nieuwe laarzen nodig heb dan lijkt het wel een bevalling. Ik ben nu alweer vanaf oktober vorig jaar bezig en nog steeds NIETS! Ik zal niwet in details treden want dat is een ontmoedigend verhaal maar ook vandaag weer hetzelfde liedje. Waren ze vorige keer veel te nauw.... ook nu pasten ze weer niet. Hoe is het mogelijk dat een orthopedische schoenmaker niet in staat is een paar passende laarzen te maken.
Maar oed... ik was er op voorbereid en had dus wel verwacht dat ze niet goed zouden zijn. Wee 100 km voor niets gereden. Alhoewel.... voor niets?

Gelukkig was Minie bij me als vaste supporter en na ons teleurstellende bezoek aan Enschede besloten we de rest van de dag maar leuke dingen te doen. En wat is leuker dan een quiltwinkel te bezoeken. Natuurlijk hadden we niets nodig (Lol) maar toch. Een bezoekje aan Mathilde van Lohuis-Tijhuis is altijd leuk. De koffie staat klaar en je kunt weer even bijkletsen.
En..... Mathilde heeft opruiming. Dus dat is altijd leuk.
 En ook al weer veel nieuwestoffen zoals die van Lennette Anderson.
En natuurlijk die heerlijke bakken vol met mooie stofjes. Oh zo verleidelijk maar..... ik heb me kunnen inhouden. 
 De winkel is een groot luilekkerland. Met alles op het gebied van quilten en ook op het gebied van  borduren en breien kun je er alles vinden. Het was weer genieten.
 Tot dat moment heb ik me kunnen inhouden maar toen gingen we naar boven waar alle stoffen stonden die in de aanbieding waren en toen ging ik echt overstag. Stoffen van 5, 7 of 10 euro de meter.... Ik heb mooie stoffen gekocht. Heb er nog geen foto van maar zal die zeker maken en ze dan aan jullie laten zien.

 En ook Minie heeft mooie stof gekocht voor de huisjes BOM. Daarna zijn we lekker gaan lunchen. En alhoewel het weer bar en boos was hebben we het weer getrotseerd en zijn op het terras gaan zitten. En gelukkig hebben we het (net) droog kunnen houden.

Het was weer een lange dag en ondanks de teleurstelling hebben we ons best vermaakt.

3 opmerkingen:

Ineke Hulzebos zei

Wat vervelend toch dat je schoenen altijd zo moeilijk zijn om te maken voor de orthopedische schoenmaker. Is het niet beter om toch maar eens een andere te zoeken? Maar daar tegenover is struinen door een quiltwinkel altijd wel heerlijk, heb ik vandaag in Zutphen gedaan, al heb ik niet echt veel gekocht, alleen een scrappakje.
Groetjes

Floor zei

Het is net luilekkerland hè, zo'n quiltwinkel.
En dan die prijzen, dan mag je je toch niet eens inhouden, dat zou onverantwoord zijn.
Groetjes,
Floor

marga zei

O ik was gisteren ook bij Mathilde wat jammer dat ik niet wist dat er boven zo veel mooi voordelige stofjes waren.
En begrijp ik het goed viel Enschede tegen of was het de meneer die geen goede laarzen kan maken?
Groeten
Marga

Er is een fout opgetreden in dit gadget