Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zondag 12 augustus 2012

FLYING GEESE:


Flying geese... sommigen vinden het moeilijk of een vervelend werkje.. Vaak hoor je ook dat sommige manieren van flying geese maken, wel veel stof kost. Er bestaan flying geese rulers maar die zijn best wel prijzig. Met behulp van onderstaande tabel en de uitleg bereik je hetzelfde resultaat.....Onderstaande manier levert geen stofverlies op en in de tabel staan heel veel afmetingen die je overal kunt gebruiken. Veel succes er mee en...... 
Snij 1 groot vierkant en vier kleine (volgens tabel) bijv. voor een flying geese van 2 x 4 inch (afmetingen zijn inclusief naadtoeslag van ¼ inch) 
1 groot blok van 5 ¼ x 5 ¼ inch en 

vier kleine blkkken van elk 2 7/8 x 27/8 inch.



Teken op de achterkant van de kleine blokken diagonaal een lijn en leg twee blokken (zie tekening) op het grote blok.





Naai langs de getrokken lijn op ¼ inch afstand .










Snij langs de getekende lijn het blok door.








Vouw de driehoekjes open en strijk ze, de naad richting grootste driehoek.







Leg een klein blokje volgens de tekening op het blok en naai langs de lijn.


Snij weer over getekende lijn en vouw open.
Je hebt dan twee flying geese.

Hieronder de tabel waarin precies staat aangegeven hoe groot de blokken moeten zijn om een flying geese van een bepaalde afmeting te krijgen.
De afmetingen in de linker kolom zijn flying geese dienaf zijn. Bijv. de 2e (1 x 2 inch)  betekent dat de flying geese 1 x 2 inch wordt dus dat de naadtoeslang daar niet bij zit. Met de naadtoeslag is wel al rekening gehouden bij de blokken die je moet snijden!!!!





5 opmerkingen:

marga zei

Op dit moment heb ik geen vliegende ganzen nodig maar het lijkt mij als je het onder de knie hebt een hele gode manier om ganzen te maken.
Groeten
Marga

Els koetsier zei

Yvon wat geweldig deze uitleg. Ga het opslaan.

Wilma zei

Prima uitleg Yvon.
Ik ben bezig met een quilt waarin ik blokken van 15 x 15 verwerk. Ook komen er flying geese blokken in. Nog even de beste manier bedenken en een ontwerpje te maken. Alle blokken maak ik met de hand. Groetjes Wilma

Chris zei

Super Yvon. Sla het op!!

Christina zei

Ooit had jij dat op de je blog staan. Ik herinner me het nog want ik heb toen meters van die ganzen gemaakt. ik vond het altijd vreselijk werk maar toen niet meer. Dus het werkt echt en lekker snel.

Er is een fout opgetreden in dit gadget