Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

dinsdag 28 augustus 2012

quilt midweek

Via Google Alert krijg ik altijd tips over interessante nieuwtjes op quiltgebied. Dat kan een leuk blog zijn of een tentoonstelling. Dit keer kreeg ik een stukje uit de Weekkrant van Grave doorgestuurd. Daarin stond een stukje over een quilt midweek die in september wordt georganiseerd in een... Kapucijnen Klooster.

Een stukje uit het programma:

"We gaan mee met het dagprogramma van het klooster en slapen in het dormitorium.
Dinsdagochtend zullen we beginnen met in de dagkapel mee te doen (niet verplicht) aan het ochtend gebed en het ontbijt.
Daarna gaan we naar het Clara huis en beginnen we met uitleg en de de keuzes welk block het zal gaan worden om uit te werken. ( Je kunt je eigen "naaimandje" mee brengen.)
's Middags gaan we daarmee verder zo ook op de woensdag en donderdag tot ongeveer 10 uur. Om 11 uur gaan we weer naar huis.
We leven mee met het ritme van het klooster en 's avonds om 23.00u kunt je de rust van uw kamer opzoeken.

De prachtige omgeving en de tuin van het klooster zal zeker uitnodigen tot een wandeling en u zult de heerlijke rust van de ongeveer 300 jaren gastvrijheid en liefdevolle aandacht ervaren die de kapucijnen hebben geleefd.."

Een heel bijzondere midweek dus. Ik heb informatie aangevraagd en heb me gelijk aangemeld. Dat wordt dus een midweek quilten in stilte...... In de rust van een klooster...... Ik ben heel benieuwd......

Nu heb ik iets met kloosters. Ik ben jaren lid geweest an een meditatiegroep die bestond uit mensen met heel verschillende kerkelijke achtergrond. We bezochten regelmatig kloosters en ook heb ik een aantal keren een weekeind in een klooster  meegemaakt. Maar nu ook nog quilten in een klooster... dat wordt een nieuwe ervaring.



3 opmerkingen:

Bianca zei

Dat klinkt inderdaad erg bijzonder. Zou niks voor mij zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat dit een speciale sfeer zal hebben. Wanneer gaat dat gebeuren???
Ik wens je nu alvast een fijne week dan.

Wilma zei

Nou dat is heel bijzonder. En waarom eigenlijk niet. In een klooster is een lijkt mij een sfeer die toch heel anders is. Lijkt me ook leuk om eens zo'n sfeer te proeven. Heel andere wereld. En dan ook nog quilten, geweldig toch !
Hoop dat het een onvergetelijke week zal worden.
Groetjes Wilma

Chris zei

Oh wat apart! Best leuk om eens de sfeer in een klooster te ervaren. Ik ben één keer een aantal dagen in een klooster in den Haag geweest, een soort retraite, ook interkerkelijk. Heel bijzonder. Midden in de drukke winkelstad en als je dan binnenkomt in het gebouw, zit je gelijk in een totaal andere wereld. Iets om naar uit te kijken Yvon!

Er is een fout opgetreden in dit gadget