Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

maandag 24 september 2012

Het is zover.



Vandaag begint voor  Minie en mij het "avontuur". Onze quiltmidweek in het Kapucijnerklooster in Velp. De tassen zijn ingepakt. De quiltspullen bij elkaar gezocht. De route bekeken en in de TomTom gezet. Voor het thuisfront staat het eten in de koelkast. Oh ja en natuurlijk gaat het fototoestel mee. We weten echt niet wat we moeten verwachten al hebben we wel een heel uitgebreid programma gekregen. Minie komt hier eten en rond vijf uur vertrekken we richting Velp. .
De midweek begint om half acht vanavond.  De eerste avond is eer één van kennismaking en alles klaar maken voor morgen. En Morgen begint dan het echte werk.  We beginnen de dag om half acht met het ochtend gebed in de Dagkapel. Daarna om  acht uur ontbijt in de refter (in stilte). Om 9 uur begint dan het quiltgebeuren. Om kwart over twaalf weer het middag gebed en daarna de warme maaltijd. Dan weer quilten. Om zes uur het avond gebed en om half zeven een broodmaaltijd. En dan het avond programma. Het is de bedoeling dat om 11 uur er stilte is. En zo ziet het programma voor de komende dagen ook uit. 
Het is niet de eerste keer dat ik in een klooster verblijf. Maar nog nooit in combinatie met quilten.  Dus dit is weer iets heel anders. Maar één ding is zeker. Het zullen dagen worden die heel bijzonder zullen zijn. 
Tot Vrijdag....

8 opmerkingen:

Sandra's Handmade zei

Heel veel plezier Yvon tijdens je quiltverblijf in het klooster.

groetjes Sandra

Ageeth zei

Dag Yvon, via jouw blog kwam ik in augustus op het spoor van de quiltweek in Velp. Ik heb me direct aangemeld, voor het eerst weer alleen op pad! Ik vertrek rond 1700 uur uit Friesland, hoop dat het weer wat meevalt.
Nu zie ik dat ik jou hier vanavond ga ontmoeten, wat leuk zeg, ik ben heel benieuwd en ga nog ff verder met de voorberedingen. Tot vanavond!
Groeten, Ageeth

Klaske zei

Heel veel plezier!!

Els koetsier zei

Pfff zal niet meevallen om de hele week in stilte door te brengen.

veel plezier jullie samen.

Christina zei

Praat je harry de oren van het hoofd om alvast een voorsprong te hebben? Het wordt vast heel leuk. Ben nu al benieuwd naar de verhalen. Enne, doe je miny ff de groeten?

Chris zei

Een heel aparte combinatie! Ga er heerlijk van genieten Yvon!

Floor zei

Oeps, wat moeilijk... eten in stilte, maar wel een aparte belevenis. Eigenlijk wel eens goed voor een mens, om stil te zijn.
Tijdens het quilten mag je vast wel praten, dus kan je het weer inhalen.
Om 11 uur lekker slapen om gezond weer op te staan.
Geniet er maar van, we horen wel hoe het was.
Groetjes,
Floor

Heleen zei

Veel plezier meiden! Geniet er van.

Er is een fout opgetreden in dit gadget