Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

maandag 1 oktober 2012

kwaliteit...


We waren naar het klooster gekomen om te quilten en wat ik heb gedaan zie je hieronder.

Als je er voor open staat kan creativiteit en spiritualiteit  een mooie combinatie zijn. Deze twee dingen voeden elkaar dan ook. Mensen die rust hebben kunnen soms opeens heel creatief worden. Tijdens de midweek was er gelegenheid om te proeven van het klooster en het quilten. Van creativiteit en bezinning. Van actief bezig zijn en tot rust komen. En de beleving van zo met je hobby bezig zijn was de insteek. 

We werkten met de hand dus dat gaan langzaam. En dat geeft rust. Het ging niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. En dan vooral de kwaliteit van het op deze manier bezig zijn. 

Ik had een blok uitgekozen dat is geïnspireerd op één van de glas in loodramen. Ik koos er voor om het te maken op de Engelse paperpiece methode. Dat is een tijdrovend werkje dus produktie moet je niet verwachten. Ik vond het moeilijk om in korte tijd de goede kleuren en stofjes uit te zoeken. Maar ik ben heel tevreden over het resultaat. 

Hieronder dat resultaat.... Ik ben tot de helft gekomen. Nog twee blokken te gaan.  Ik ga het blok zeker afmaken tot een klein quiltje dat als herinnering kan dienen voor de vier bijzondere dagen. 







6 opmerkingen:

Klaske zei

Een leuk blok Yvon! Fijn dat je hebt genoten!

Els koetsier zei

Wat een prachtig blokpatroon Yvon.

Floor zei

Dat ziet er prachtig uit!
Die kleuren zijn zo fijn. Eigenlijk doet het me meer denken aan een mozaïekvloer. Net alsof je kunt zien in de stofkeuze dat je helemaal in rust was.
Het is inderdaad een mooi aandenken aan die bijzondere dagen.
Groetjes,
Floor

Christina zei

Dit is de engelse methode toch? Paperpiecen is volgens mij wat anders. Maar dat terzijde. Het is een prachtig blog geworden. WIlde dat een beetje met je zere handen?

Guusje, zei

Wat een mooi blok en wat fijn dat je het zo naar je zim hebt gehad.

Chris zei

Ik vind het prachtig! Een heel preciese en ontspannende methode hoor Yvon. Je hebt ook héle mooie kleuren uitgekozen. dit wordt een quiltje dat je altijd zal blijven koesteren en misschien ook wel zal helpen in drukke tijden om weer een beetje tot rust te komen. Dagdag.

Er is een fout opgetreden in dit gadget