Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zaterdag 29 december 2012

Nog twee dagen

En dan is dit jaar alweer  voorbij. Tijd om nog één keer achterom te kijken en dan vol goede moed weer een nieuw jaar te begroeten.

Het afgelopen jaar was een druk jaar waarin veel, heel veel is gebeurd. Allereerst waren we op 31 december van het vorig jaar nog druk bezig met de verbouwing. En die verbouwing zou nog een paar maanden doorgaan voordat het nieuwe gedeelte klaar zou zijn.
Door de verbouwing schoot vakantie er ook dit jaar bij in. Maar..... we waren eigenlijk ook te moe om maar aan vakantie te denken.
Dus toen in mei we eindelijk alles in het nieuwe gedeelte klaar hadden was er maar één wens: een lekkere rustige zomer hebben en in het najaar verder gaan met de buitenboel.

Helaas is het anders gelopen. Harry werd in september ziek, heel erg ziek. Dus alle plannen die we voor de laatste maanden van het jaar hadden werden in de ijskast gezet en zullen daar voorlopig moeten blijven.
Het belangrijkste is nu de gezondheid en de rest komt wel.

Ondanks deze grote tegenslag houden we de moed erin. We kunnen samen het nieuwe jaar in en dat is het belangrijkste. En  samen nemen  we één dag tegelijk. Na zo'n heftige periode besef je pas weer hoe belangrijk gezondheid is en hoe kwetsbaar we als mensen zijn. Dat is een van de lessen die we zeker weer hebben geleerd het afgelopen jaar. Je neemt het leven zo automatisch dat je pas beseft hoe bijzonder veel dingen zijn als je ze moet missen.

Allemaal een gezond en tevreden 2013 gewenst. En geniet het leven elke dag weer opnieuw.


En bovenal Vrede met je zelf en de mensen om je heen. 
Want VREDE hebben we zelf in onze handen. 





Ik wens je een ster aan de hemel
een lied dat klinkt door de nacht
en ergens iemand op aarde
die naar je uitkijkt en steeds op je wacht.

Ik wens je een hand op je schouders 
als je soms huilt van verdriet,
ook de steun van troostende woorden 
van iemand die zijn hulp aanbiedt.

Voor jezelf en de mensen om je heen,
wens ik je geluk,  elke dag van het jaar.
Het leven wordt pas mooi
als  je er bent voor elkaar.


3 opmerkingen:

marga zei

Ik wens jullie ook alle goeds toe voor het jaar 2013.
Het is inderdaad zo zoals jij het beschrijft.
Groeten
Marga

Chris zei

Fijn om toch met die positieve instelling en woorden het nieuwe jaar in te gaan Yvon! Prachtig gedicht is dat!
Ik wens jullie ook een heerlijk en zonnig jaar toe met heel veel zegen!
Is Harry al weer aardig de oude? Ik hoop van wel.
Liefs van mij.

Floor zei

Ja, zo gaat het altijd. Als je gezond bent vind je het normaal.
Maar bij ziekte merk je pas dat je dankbaar moet zijn als je gezond bent.
"Een gezond mens heeft vele wensen, een ziek mens maar één".
En zo is het maar net.
Ik wens jullie ook een gelukkig en vooral gezond 2013!
Groetjes,
Floor

Er is een fout opgetreden in dit gadget