Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

donderdag 6 december 2012

wat volgt?


Nu gebeurt waar ik bang voor was.



Vanmorgen las ik tot mijn verbijstering het volgende in de krant:


'Kabinet wil af van IKON en RKK'

Het kabinet trekt de zendmachtiging in van de religieuze omroepen IKON, ZvK en RKK. Dat meldt het Nederlands Dagblad. Het besluit zou deze week meegedeeld zijn aan de besturen van de omroepen.

Volgens de kleinere omroepen zonder leden zou het kabinet van mening zijn dat religie achter de voordeur thuishoort.


Helaas, het zat er aan te komen. Wil je één bepaalde religie verbieden dan zul je alle andere religie's ook moeten aanpakken. Dus geen burka, ook geen kruisje, geen moskee, ook geen kerk, geen moslimomroep dan ook geen RKK, IKON etc. 
Vrijheid van godsdienst wordt te grabbel gegooid en alles onder het mom van "religie hoort achter de voordeur".
 Er is al zo veel rommel op TV en die programma's horen niet achter de voordeur? De programma's met nog enige normen en waarden worden geschrapt.
En wat is de volgende stap?
Kerken mogen niet meer als zodanig herkenbaar zijn; Christelijk onderwijs wordt afgeschaft (want ook dat hoort achter de voordeur)? Verbod op het dragen van een keppeltje in het openbaar? Afschaffen van Christelijke feestdagen? Niet meer voor je geloof mogen uitkomen in het openbaar? Afschaffen Religieuze hulporganisaties zoals het  Leger des Heils?

Bedankt kabinet. Minister-president voor alle Nederlanders? Laat me niet lachen.......

Het heeft wel één voordeel zulke maatregelen. Je gaat stilstaan bij het belang om in vrijheid je godsdienst te mogen beoefenen. En met vrijheid bedoel ik dan totale vrijheid. En niet alleen achter de voordeur.
Het kabinet noemt dat "radicalisering"..... Ik noem het bewustwording van het niet meer vanzelfsprekend zijn van godsdienstvrijheid.

6 opmerkingen:

Ans zei

Mooi Geschreven!

Anoniem zei

Hier zal heus wel een reactie opkomen.Heb geen krant,dus kan ik het artikel niet lezen-zo even opzoeken op internet.
Maar reageren de christelijke partijen hier niet op? Anders zijn zij hun C ook niet waard!
Laten we het kabinet maar afschrijven,dan voelen zij ook eens hoe het is om afgeschreven te worden.
toch een gezellige dag-er zijn gelukkig ook mooie dingen om van te genieten.
groetjes,Truus uit Drenthe

Bianca zei

AMEN!!

Chris zei

Hier zeg ik ook 'Amen' op hoor Yvon. Het zat er inderdaad aan te komen. Wat er nog meer aankomt, is, denk ik, dingen die door de strot gedrukt worden. Ik zeg het misschien een beetje grof, maar zo ervaren Chago en ik het wel. Waar het voor ons op aankomt, is dat wij ons geloof niet achter de voordeur houden, maar rustig en liefdevol laten zien dat wij geloven in onze Schepper en Heiland Jezus Christus en dat Hij richting geeft aan ons leven. Oh, wat zou ik toch graag iedereen kunnen overtuigen dat Hij ons liefheeft! Goed van je hoor, om dit aan te kaarten!

Gerda zei

Ik kom op je blog via Supergoof, en ik wil je ven laten weten dat ik het helemaal met je eens ben. Fijn weekend, groetjes, Gerda

Anoniem zei

Ook ik kwam via de blog van Supergoof op deze weblog.
Dank voor wat je geschreven heb, ik ben het er helemaal mee eens!Zeeuws meisje

Er is een fout opgetreden in dit gadget