Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

maandag 11 februari 2013

echte vriendschap

Wanneer is iemand een echte vriend of vriendin. Dat vraag ik me soms af.
Ik heb "vrienden" (gehad) waar het heel gezellig mee was. Samen op vakantie, leuke dingen doen. Maar toen er iets gebeurde waardoor ik daar even heel weinig behoefte aan had was de vriendschap snel voorbij.

Ik heb "vrienden" (gehad) die, toen zij in de problemen zaten altijd bij mij terecht konden en ik was er voor hun. Knokte voor hun. Zegde alles af om er te kunnen zijn voor hun. Zette mijn huis en mijn hart open voor hun. Toen ik zelf in een situatie kwam waarin ik echt hulp kon gebruiken kreeg ik een telefoontje, briefje, mailtje met: sterkte...!  En verder hoorde ik niets meer.

Ik heb "vrienden" (gehad) die bij mij altijd welkom waren. Meerdere keren per jaar logeren? Geen punt..... Maar in de periode tussen de logeerpartijtjes in hadden we eigenlijk nauwelijks kontakt.
Zelfs als ze wisten dat ik nu degene was die wel een beetje aandacht nodig had kwam er weer de reactie van: sterkte en verder niets.

Ik heb het nu eigenlijk wel een beetje gehad met "vrienden". Met het altijd maar klaar staan voor "vrienden", met het mezelf volledig wegcijferen voor "vrienden".

Ik heb gemerkt dat zolang je je maar gedraagt volgens hun code je in hun kringetje wordt opgenomen. Maar als je dat niet meer kunt (opbrengen) dan sta je al heel snel aan de kant. Tel je niet meer mee....

Pffff wat een opluchting eigenlijk dat ik nu mijn leven gewoon kan leven zoals ik het wil, volgende de code van MIJZELF. Me alleen nog maar druk hoef te maken voor mijzelf. En zolang ik niet die mensen tegenkom die er ook willen zijn als het even niet mee zit, blijf ik liever verstoken van "vrienden"!

Hieronder een spreuk die me wel aanspreekt. En dan vooral die laatste zin: je vandaag accepteert zoals je bent. Dus zowel je vrolijke dagen als  je verdrietige dagen. De dagen dat je ergens mee zit of nergens zin  in hebt.

8 opmerkingen:

Bianca zei

Blijkbaar ben ik dus niet de enige die zulke dingen is overkomen. Ook ik heb geen "vrienden" meer, om precies dezelfde redenen. Altijd stond ik klaar, maar toen ik hen nodig had gaven ze niet thuis....
Ook al denk ik net als jij dat ik nu beter af ben, mijn eigen gang kan gaan, mis ik het toch ook wel heel erg. Al ben ik niet alleen, ik kan me soms wel heel eenzaam voelen daardoor.

Chris zei

En toch: een (echte) Vriend heeft te alle tijde lief, een broer wordt voor de nood geboren.
Ik heb ook veel moeten leren over vriendschap Yvon. Vroeger dacht ik dat je met een echte vriendin ook echt alles kon delen en beleven. Toen leerde ik dat je met de een dit, en met de ander dat kan doen. Soms hele gewone dingen als shoppen of zo. Ook heb ik geleerd dat je vriendschap niet kan kopen, maar dat het groeit. Ook wij hebben diepe teleurstellingen hoor, mensen die je werkelijk dood laten vallen. Alles wat ik nu schrijf schiet te kort hoor, er zijn zoveel kanten aan. Maar ik snap helemaal wat je bedoelt en het is triest dat het vaak zo gaat. Een lieve groet van mij.

wilma oud zei

Ja meid, het is zo waar wat je schrijft. Ik kan er nog aan toe voegen dat wanneer je iemand helpt die het nodig heeft en die iemand gaat het later beter, jij wordt afgedankt, want jij hoort bij die slechte periode in haar leven. Ja ja, je leert er hopelijk alleen maar van. Blijf jezelf en zorg goed voor jezelf. Groetjes Wilma

jacq zei

Helaas zo waar wat je schrijft, gelukkig heb ik 2 echte vriendinnen, en nee ik zie ze heel weinig, maar als er wat is staan we voor elkaar klaar, wederzijds en dan is het echte vriendschap, knuffel jacq

Floor zei

Ik vind het best jammer dat het zo gegaan is in je leven en dat je nu zo over vriendschap denkt.
Zelf vind ik vrienden heel erg belangrijk, maar probeer niet teveel van ze te verwachten en er ook niet te veel in te infesteren.
Gewoon vriendschap omdat het leuk of gezellig is.
Ook ik ben vriendinnen verloren, maar er gelukkig weer nieuwe voor in de plaats gekregen.
Laat het los dat vrienden zo moeten zijn zoals je zelf bent.
Geniet van een beetje aandacht als het op je weg komt, dan voel je je minder alleen.
Hoop dat je nog veel lieve vrienden tegenkomt.
Groetjes,
Floor

marga zei

Datgene wat jij schrijft komt mij en ik denk velen met mij niet onbekend voor. Ik heb een vriendin al dik 45 jaar die altijd zegt "marga je moet geen verwachtingen hebben dan heb je ook geen tegenvallers". En ze heeft gelijk. Ik probeer van mijn dagen iets leuks te maken en als ik mensen tegenkom er vriendelijk tegen te zijn en als het kan ze te helpen want heus zelfs eigen kinderen stellen je teleur en dat doet ook pijn.
Of, vraag ik mij dan wel eens af verwacht ik te veel van hun.
Ik hoop Yvon dat je in de toekomst leuke mensen tegenkomt waar je mee kunt lachen en waar je soms op terug kunt vallen.
Ik wens je in elke geval alle goeds toe.
(ik ben nog niet naar de Welkoop geweest voor het eenkhoorn huisje).
Hoop dat het deze week gaat lukken.
Groeten
Marga

Johanna Faber zei

Nu hier hetzelfde hoor Yvon, het komt me allemaal zo bekend voor! ik heb............. maar je hebt niets
Ik mis ook een vriendin waar ik eens tegen aan kan huilen, en even mijn hart bij kan luchten!
Toevallig had ik het er met Marga(vorige schrijfster) van de week over, die me even belde en dat zij nu zo van die onverwachtse vriendschappen, die ik zo waardeer
Ik ben veel vrienden kwijt geraakt (overleden) maar er komt niet meer veel voor terug en als je dan een nieuwe vriend vindt, houdt je die ook vast
Hier in Zweden zeggen ze, als je 1 vriendin hebt, mag je blij zijn, je kent wel mensen, maar dat zijn kennissen, en hoe waar is dat
Sterkte Yvonn, want weet waar je over praat
liefs joke

Daniëlle zei

Om een lang verhaal kort te maken: heel herkenbaar!! Zeker dat van "code". "Vrienden" die je ter verantwoording roepen en zeggen zich gekwetst te voelen omdat jij de code niet nakomt. Mijn vader zei vroeger al: voor een dief sluit je je deuren maar voor een leugenaar niet. Prachtige spreuk!! Dikke knuffel, Daniëlle

Er is een fout opgetreden in dit gadget