Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

donderdag 21 maart 2013

vriendschap


Indien ik je dragen kon over de diepe grachten

van je gesukkel en je angsten heen
dan droeg ik je 
uren en dagen lang.



Indien ik de woorden kende
om antwoord te geven op je duizend vragen
over het leven, over jezelf,
over liefhebben en gelukkig worden,
dan praatte ik met je 
uren en dagen lang.

Indien ik de vrede in je hart kon planten
door geduldig te wachten en te hopen
tot het zaad van vrede in je openbrak,
dan wachtte ik
uren en dagen lang.

Indien ik genezen kon wat omgaat in je hart
aan onmacht, ontevredenheid en onverwerkt verdriet,
dan bleef ik naast je staan
uren en dagen lang.

Maar ik ben niet groter, niet sterker dan jij
en ik weet niet alles en ik kan niet zoveel
ik ben maar een vriend op je weg
al uren en dagen lang.

En ik kan alleen maar hopen dat je dit weet:
je hoeft nooit alleen te vechten of te huilen
als je een vriend hebt
voor uren en dagen lang !



7 opmerkingen:

Bianca zei

Wat een ontzetten mooi gedicht Yvon. Mag ik het kopieëren en wellicht binnenkort eens op mijn blog delen??
Zo gevoelig en veelzeggend.
Dank je wel voor het delen.

conny's quilts zei

Heel mooi!

Gerda zei

Wat een bijzonder mooi gedicht, prachtig. Groetjes, Gerda

wilma oud zei

Heel mooi. Groeten Wilma

Marianne zei

Mooi en ontroerend, bedankt voor het delen.
Groetjes marianne

Johanna Faber zei

Wat een schitterende gedicht

Fijn weekeinden gr joke

Chris zei

Mooi en de laatste strofe helemaal waar. Hoe was je weekend??????

Er is een fout opgetreden in dit gadget