Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zaterdag 27 juli 2013

Vakantie

Dit jaar geen vakantie. Net als vorig jaar en het jaar daarvoor. De laatste keer zijn we in 2010 op vakantie geweest. Daarna volgde de voorbereiding voor en de verbouwing zelf en daarna? Daarna werd Harry erg ziek en ook bij  mij tikte alles wel heel erg aan. Maar sinds ik dus de vitamine D3 boost heb gehad voel ik me een heel stuk beter. Ik krijg weer zin in dingen al moet ik nog wel een beetje voorzichtig met de herwonnen energie omgaan maar we zitten weer in een stijgende lijn. En dat voelt zo goed.
Ik heb me, om maar voorzichtig te beginnen, weer opgegeven voor 4 dagen quilten in de stilte van het klooster. En de afgelopen week hebben we de knoop doorgehakt en besloten om volgend jaar weer eens echt op vakantie te gaan en wel naar....... NOORWEGEN. Daar is Harry al een aantal keren geweest en ik nog nooit. Maar omdat we een hond hadden kwam het er niet van. Dus nu kan dat weer.
En vanmorgen def. voor een plek en een vakantiehuis gekozen.
We gaan naar Fjaerland. Ten noordoosten van Bergen. Een hele trip. Maar een schitterende omgeving dus de lange reis dubbel en dwars waard.

 De fjearlandfjord staat bekend om zijn schitterende zeegroene water dat wordt veroorzaakt door het gletsjerwater van de Boyabreen. En aan die schtterende fjord hebben we dit huisje gevonden.




 Heel sober van binnen maar van alle gemakken voorzien en met een schitterend uitzicht. Als je daar geen voorpret van kunt hebben dan weet ik het niet meer. En nu gaan we kiezen hoe we daar komen. De hele weg met de auto en dan bij Hirtshals oversteken met de Ferry naar Kristiansand, die overtocht duurt maar 3,5 uur.Nadeel, je komt bekaf in Noorwegen aan. Of met de ferry van Putgarden naar Oslo. Dan zit je 20 uur op de boot en kunt lekker uitrusten , want je slaapt een nacht op de boot , voor je de laatste 600 km gaan rijden. Dan ergens halverwege nog een keer een nachtje en de volgende dag het laatste stuk. Dan kom je redelijk uitgerust aan en heb je al drie vakantiedagen kunnen genieten. Mmmmm waarschijnlijk wordt het toch de laatste optie..... Ik heb zoveel voorpret al. Heerlijk om daar naar uit te kunnen kijken.

6 opmerkingen:

Ineke Hulzebos zei

Wat heerlijk Yvon, daar kan je echt naar uitkijken, als het dan zover is, horen we wel of het echt een aanrader is!!! Ik wens je veel voorpret, maar eerst lekker 4 dagen lang quilten in alle stilte. Wat heerlijk, zou ook iets voor mij zijn.
Liefs en groetjes,

Ineke

Jeanine de wilde zei

De foto's zien er in elk geval al heerlijk uit. Zalig om er zo naar uit te kijken :-)

Hanny zei

Wat een prachtige plek om naar toe te gaan, en nu alvast de voorpret, dat zijn eigenlijk 2 vakantie.
Ik hoop in ieder geval dat jullie alle twee dan weer helemaal gezind en fit zijn.

Conny's-blog zei

Heerlijk genieten jullie van de voorpret, geweldige foto's laat je zien......liefs.Conny

marga zei

Fijn hoor dat je daar nu al van kunt genieten. Kan ook niet anders lijkt mij als ik de plaatjes zie.
Groeten
Marga

Chris zei

Oh Yvon, dat is echt een geweldig vooruitzicht. Wat een plaatjes!! En dat huisje, wat een plek!! Ik zou wel stiekem in je koffertje mee willen.
Fijn dat het de goede kant op gaat met je en goed dat je je hebt opgegeven voor die 4 dagen quilten. Dat lijkt me geweldig voor je. Nou joh, geniet er maar allemaal van. Lieve groet van mij.

Er is een fout opgetreden in dit gadget