Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

maandag 9 december 2013

En verder?????

Tja, en dan vraag je je af of ik nog iets heb gedaan aan het quilten de afgelopen maanden. Ik zal proberen in de vorm van een fotoverslag te laten zien dat ik echt nog wel wat gedaan heb. 

(Bijna) elke donderdagavond Mini-bee met Minie. Hieronder haar monsterklus van het afgelopen jaar...... Wat is die mooi aan het worden. 
Heel mooie japanse stof gekocht. Weet nog niet precies hie maar ik wil er een mooie quilt van maken.

 En deze foto vond ik op internet, die zet ik er gewoon even tussen. En waarom? Omdat wij zolang ik me kan herinneren als kind, altijd een kever hebben gehad....

 En dit is dan de ragtime die ik heb afgemaakt. Toen ik in augustus een dag voor de Stichting Jopie's Dromenquilt op het quiltfestijn in Marienberg stond heb ik heel mooie flanel gekocht. En inmiddels is de ragtime af... Mmmm heerlijk als je even op de bank wil liggen.

En het liefst natuurlijk als de kachel lekker brandt.



Oh ja, begin september was Els hier een dagje op bezoek en samen met haar en Minie ben ik lekker een dagje naar De Naaidoos geweest. Altijd heel gezellig en altijd kom je dan met een volle tas en lege portemonnee thuis. 


In november ben ik met Minie naar een dagcursus free motion quilten geweest. Dit is een stukje van het resultaat. 


En natuurlijk ben ik nog steeds bezig aan de cirkel quilt....


En dit is wel heel bijzonder. Ik had het quiltje al klaar en toen kwam ik op internet de foto tegen die waarschijnlijk als voorbeeld heeft gefungeerd. 


Ti9jgeer vraagt zich af wanneer ik een keer een quilt ga maken met hem als voorbeeld.....



Inmiddels enieten we volop van de nieuwe bank die we hebben gekocht.
En ook de vier stoelen die we op marktplaats hadden gekocht staan mooi bij de tafel. En weet je wat nou het leuke is? We hebben er nog vier via marktplaats bij kunnen kopen en die aan we de komende week op halen. En dan staan er 8 rondom de lange tafel, precies zoals ik het me altijd had voorgesteld. 
En deze loper ben ik aan het maken. Maar dan 3,5 meter lang voor op de "kerst" tafel. De kleuren zijn beige, rood en grijs. En dan heerlijke bling-bling kerststoffen. 

Zo dat was  niet alleen even bijpraten maar er was ook wat te zien. 

Groetjes
Yvon

3 opmerkingen:

Chris zei

Dat was even lékker bijpraten. Wat een pracht van een quilt is dat, van Minie! Geweldig! Maar die cirkel van jou wordt ook ontzettend mooi. Dat is er eentje die je toch wel af wilt zien.
Wat heb je dat al mooi gequilt op die dagcursus. Best inspannend is dat. En je ragtime, zie ter uit om direct onder weg te kruipen.
Het is altijd een feest om naar de Naaidoos te gaan. Als ik bij mijn zus ben, dan probeer ik het ook altijd. Maar het is al weer lang geleden en ik denk dat het nog wel even gaat duren.
Bijzonder dat je die foto van de poezen op internet vond! Leuk.
En wat geweldig van die stoelen. Nu ben je helemaal compleet.
Lieve groet van mij.

Floor zei

Wat ben je druk geweest de afgelopen tijd!
Opeens zoveel te zien dat het me duizelt.
Maar het ziet er mooi uit. Heerlijk zo'n warme quilt om onder te kruipen bij de houtkachel.
Je hebt een free motion quilt gemaakt.
Daar begrijp ik van dat je dat zo maar uit de losse hand doet.
Begin je gewoon in het midden zonder tekenen en zonder patroon en dan maar proberen recht te blijven, en dat het gelijk wordt????
Ik heb ook net stof gekocht voor zo'n quilt, maar heb wel een patroon dat ik nu eerst helemaal op de stof moet gaan tekenen.
Maar uit de losse hand lijkt me eigenlijk niet te doen.

baukje zei

Ik kwam je mooi doosje met Japanse stoffen tegen op internet bij afbeeldingen. Ik ben ook op zoek, mag ik weten waar je ze gekocht hebt?
Groet baukje

Er is een fout opgetreden in dit gadget