Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zondag 25 oktober 2009

Elke dag opnieuw beginnen.... moeilijk

k heb zoveel ontzettend bemoedigende reacties gehad waaronder dit gedicht dat ik graag met jullie wil delen. Een moeilijk opdracht, zeker na wat er allemaal is gebeurd. Maar ik ga het toch proberen! 
Iedere dag opnieuw beginnen

Begin elke dag als een nieuw mens!
Elke dag is weer je eerste dag,
Je allereerste dag!
Gisteren en alle vorige dagen en jaren
Zijn voorbij, begraven in de tijd!
Je kunt er niets meer aan veranderen!

Waren er scherven? Draag ze niet mee,
Want ze zullen je dag na dag verwonden
Tot je ten slotte niet meer leven kunt.
Er zijn scherven die in Gods handen kwijt kunt
En er zijn scherven die je
helen moet in een oprecht vergeven!
Scherven die je met al de liefde van je hart
Niet helen kunt, moet je laten rusten!

Je moet elke dag opnieuw beginnen!
Dat is levenskunst!
Elke dag nieuw zijn als het licht van de zon!
Elke morgen opstaan uit de nacht,
En beginnen met je handen
Vol hoop en vertrouwen!
Je kunt niet leven met de scherven van gisteren!


Geen opmerkingen: