Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

vrijdag 28 januari 2011

Kringloop























Dit is een quiltje wat ik heb gemaakt n.a.v. een themawedstrijd(je). Je kreeg het rozenstofje toegestuurd en de opdracht was iets te maken met als thema "cradle to cradle". Ik heb de quilt "kringloop" genoemd. Zoals je ziet is hij opgebouwd uit cirkels. De buitenste cirkel is bestaat uit zwarte en gebloemde (het stofje dat we er in moesten verwerken) banen.
De tweede cirkel geeft om en om weer wat positief en wat negatief is in het milieu. Dan komt er een cirkel die bestaat uit de kleuren van de regenboog en die spreekt dfe hoop uit dat we het ooit met z'n allen voor elkaar krijgen de wereld weer een duurzame wereld te maken.
In het midden zie je de aarde die wij als mensheid eigenlijk in onze handen houden. We kunnen haar maken en we kunnen haar breken. De wereld zelf is verdeeld in twee helften. Een helft zoals de wereld er uit dreigt te komen zien als we zo doorgaan en de andere helft zoals hij hoort te zijn

Geen opmerkingen: