Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zondag 7 september 2014

De orde van de dag.....

Het is september. De mooie lange zomerdagen zijn voorbij. Voor de meesten heerlijke dagen, voor mij toch dagen waarin ik weinig tot niets kan, dus niet echt mijn favoriete dagen. Nee, geef mij maar mooi nazomer weer.
Het was niet zo'n fijne zomer. Ja, natuurlijk we hebben drie hele mooie weken gehad in Noorwegen. Maar ook heel veel minder mooie dagen. Maar de goede dagen tellen het zwaarst. Die worden opgeslagen en gekoesterd.

Dus nu is het september, mijn maand. Overdag mooi weer, maar niet te warm. En de geuren van de naderende herfst..... MMmmmm heerlijk, dat kruidige in de lucht.

En ook de druiven beginnen al mooi te kleuren.

Omdat we de komende winter weer lekker het kacheltje willen stoken moet er wel worden gezorgd voor voldoende voorraad.



Dat zit wel goed... Het was een hele klus maar we zullen het niet koud hebben.

Maar er zijn nog best dagen dat we lekker buiten een boterhammetje kunnen eten. En Jordy, die zich steeds meer als hond begint te gedragen, heeft dat al snel in de gaten en komt dan lekker schooien om een stukje brood.

 En dat niet alleen. Ook 's middags rond half zes staat hij de baas op de wachten want hij weet dan dat het tijd is voor de heerlijke slobber die hij elke avond krijgt,


En zo gaan we alweer richting najaar.  Weer tijd om binnenshuis bezigheden te zoeken. En als je quilten als hobby hebt is dat niet zo moeilijk. Ik hoop dat ik weer wat energie krijg na het zware afgelopen jaar. Ik heb me ingeschreven voor de Worthing Downs quilt.


En gisteren kreeg ik het eerste deel binnen....


20140907_113329.jpg wordt weergegeven

Mooie stofjes.....

Ik heb er zin in maar of ik de energie heb?
 Gewoon rustig aan beginnen en er desnoods maar wat langer over doen. Ik heb in ieder geval wel elke maand een stok achter de deur.



2 opmerkingen:

tiny zei

Dat wordt een mooie quilt, en wat maakt het uit dat je niet iedere maand alles af hebt. Het gaat erom dat je er plezier aan beleefd. Heb nog niemand gezien die er ook mee begint. Prachtig je pony......en jullie zullen het vast warm hebben deze winter. Groeten Tiny

Floor zei

Leuk filmpje van Jordy als hondje.
Wijs paardje om mee te gaan voor een lekker hapje.
Mooie quilt ga je maken, lekker afwisselende blokken, dat verveelt niet snel.