Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

maandag 11 augustus 2008

Cradle to Cradle

Eind 2007 stond op de site van quiltwebshop 100 rozeneen oproep om mee te doen aan een wedstrijd in het cader van "Cradle tot Cradle".
En in juli 2008 heb ik mijn quiltje aangemeld. Ik had een fq stof toegezonden gekregen die ik in de quilt moest verwerken. Dat vond ik moeilijk omdat het "niet mijn stof was". Maar uiteindelijk na veel denken hoe en wat.... is het toch gelukt.
Kringloop_7
Mijn motivatie bij het ontwerp:
Alles wat op de aarde leeft is onderdeel van een kringloop. Mensen worden geboren, leven en gaan dood. Ook in de dierenwereld is er de kringloop dat ieder dier afhankelijk is van de dieren die groter of kleiner zijn. Insecten worden gegeten door grotere dieren die op hun beurt ook weer een natuurlijke vijand hebben. En tot slot gaat ook het grootste dier dat geen natuurlijk vijand heeft wel dood en dient weer als voedsel voor de kleinste dieren. De cirkel is rond.
Daarom is mijn quilt uit cirkels opgebouwd. "Cradle to Cradle" wil mensen er van doordringen dat alles onderdeel is van zo'n cirkel en als die cirkel niet sluit, aan het eind er voor niemand meer leven mogelijk is.
Ik heb mijn quilt "kringloop" genoemd omdat dat in onze taal dit het begrip is voor die kringloop.

Ik heb er een fotoquiltje van gemaakt en de zwarte balken laten zien wat er mis is. Bij de balken met het bloemmotief staan positieve dingen. In de binnenste cirkel heb ik de kleuren van de regenboog weergegeven als teken van hoop. In het centrum is de aarde... De ene helft zoals hij moet zijn mooi blauw... de andere helft zoals we hem aan het verpesten zijn. Chaos en afval. De zwarte kleur om de aarde heen is een waarschuwing dat als we zo doorgaan de aarde zal verdwijnen "in een zwart gat".


Dutch_quilts_2


Helaas, de quilt is tweedes geworden. Maar heb wel een heel erg mooi boek gekregen met 4 fq kaffe fasset stof....

Geen opmerkingen: