Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zaterdag 19 december 2009

Feestdagen

an de ene kant vind ik deze dagen wel gezellig maar ik vind het wel jammer dat er maar zo weinig mensen zijn die de betekenis van Kerst weten en ook vieren deze dagen.
Alles moet steeds mooier, steeds duurder. De supermarkten houden weken van te voren al akties om ons toch vooral te overtuigen dat we veel, heel veel moeten kopen. Terwijl de kerst toch eigenlijk alles te maken heeft met het Kind dat geboren werd in een stal. Geen wieg maar een voederbak. Geen centrale verwarming maar in een koude stal. Geen mooie babykleertjes maar gewikkeld in doeken bij gebrek aan beter. 
En wij, die alles wel hebben staan te weinig stil bij de overgrote meerderheid die weinig of soms ook helemaal niets hebben. Die moeten leven van voedselhulp. Misschien geen verwarming hebben met de kerst omdat die is afgesloten. En dan heb ik het nog niet eens over alle vluchtelingen die soms al jaren in kampen wonen omdat ook zij geen plek hebben waar zij zich thuis mogen voelen. Maar daar willen we niet aan denken. Wij willen feest.
Veel willen ook niet denken dat het Kind geboren werd voor iedereen. We willen niet horen dat hij later heeft gezegd: Alles wat je voor mijn minste broeders hebt gedaan, heb je voor Mij gedaan. Wanneer worden we met z'n allen wijzer? Maar gelukkig er is nog hoop want:
Poster2v2

Geen opmerkingen: