Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zondag 27 december 2009

Weer voorbij....

De kerstdagen zijn weer voorbij. De kinderen zijn weer weg en de rust is teruggekeerd in huis. Het was gezellig. We hebben lekker gegeten. Geen groots kerstdiner maar gewoon lekker. Met als belangrijkste onderdeel het samen rond de tafel zitten, want dat komt niet zo vaak voor. Met z'n achten waren we. En na het eten werd een mooi kerstverhaal voorgelezen. Niet door 1 persoon maar iedereen deed er aan mee en om de beurt werd er een stuk gelezen. Dat was een groot succes. Vooral de kleinkinderen vonden het heel erg leuk...
We hadden geen kerstboom dit jaar alleen veel kaarsjes. De avond hebben we met elkaar spelletjes gedaan rond de grote tafel en gezellig met elkaar over van alles en nog wat gepraat. Tegen half elf is iedereen weer huiswaarts gegaan. Alleen zoonlief bleef slapen omdat Groningen wel erg ver weg was. Dus die is gisteren tegen de avond weer vertrokken.
Alle sneeuw is alweer weggesmolten en als ik nu naar buiten kijk dan is het alsof er nooit sneeuw is geweest. De korste dag hebben we ook alweer een week geleden gehad en  nog een paar dagen dan is dit jaar alweer voorbij.  Dan kun je al snel merken dat de dagen weer ietwat langer worden en krijg ik het gevoel dat we "de goede kant" weer opgaan.
Kreeg vanmorgen wel een sms-je van Hilde uit Bouillon dat het daar weer is gaan sneeuwen dus die banjert vanmiddag heerlijk door de sneeuw... bofkont.
Vandaag wel een heel rustige dag. DH ligt helaas met migraine op bed. Heb vanmorgen het vee verzorgd en de rest van de dag rustig aan doen want liever geen geluid in huis. Dus zit ik lekker de blokken voor mijn aussie te snijden want daar wil ik in het nieuwe jaar wel mee beginnen.

Geen opmerkingen: