Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

vrijdag 5 november 2010

Houston - dagboek, deel 3

De eerste dag quiltfestival zit erop. Vanmorgen rond half tien richting Conventioncentre met de taxi. 30 dollar!!!! voor nog geen 10 minuten was wel erg veel. Maar goed je bent hier nu eenmaal en kun moeilijk zeggen dat je dan niet gaat maar leuk was het niet. Op het festival aangekomen hebben we eerst de scootmobiel opgehaald die ik gereserveerd had en dat was een uitkomst. Want we hebben de hele dag nog geen quilt gezien. We hebben alleen maar winkeltjes bekeken. En nog niet eens alles want er zijn er 1500!!!!! En ik kon heerlijk rond tuffen zonder bezig te zijn met pijn en heb dus echt kunnen genieten.
We hebben zoveel gezien dat halverwege de middag ik het gevoel had dat ik een spons was waar niets meer bij kon.
Wat een stoffen, patronen en bijzondere dingen......
Ik heb heel veel foto's gemaakt. Dus die houden jullie nog te goed.
Aan de koffie kwamen we nog een quiltster uit Nederland tegen en een hollandse die op Bonaire woont. De lunch hebben we het de andere Houston gangeers van Beetje genuttigd en hebben we lekker zitten bijkletsen in een megahal waar wel een paar duizend quiltsters zaten te eten. En dat het eten. Allemaal te veel en te veet. Ik heb me beperkt tot een sallade want ik heb het niet zo op al dat vette voedsel.
Hier in het hotel zijn trouwens ook heel veel quiltsters waar ik al veel leuke gesprekjes mmee heb gevoerd. Een italiaanse, een australische en een paar dames uit texas. Op het festival kwam ik in gesprek met een dame die uit Duitsland bleek te komen en een B&B heeft voor quiltsters. Het ontmoeten van al die verschillende nationaliteiten is misschien nog wel het leukste.... Veel mailadressen uitgewisseld.
Het is echt overweldigend...... Na nog maar drie kwart van alle winkeltjes te hebben gezien hebben we er rond 7 uur  een eind aan gebreid en hebben weer een taxi genomen en toen bleek dat de "normale" prijs voor een taxi 13 dollar is. Dus we zijn op de heenweg echt "genomen". Gelijk maar met de taxichaufeur afgesproken dat hij ons morgenochtend om negen uur weer op komt halen.....
En dan de "aankopen". Hilde heft een mooi fat-quarter bundel gekocht en eq7 en een par stapeltjes wollen stof. Ik heb een aantal patronen gekocht. 1 van een kattenquilt en een paar applicatiepatronen. En... een heel mooi stapeltje flannel stofjes met een heel mooi dessin.
We hebben ook nog gesproken met Ann Moonen die haar nieuwste boek presenteerde en in de stand van de Haan en Wagemaker zat.
En dan de mensen.... heerlijk om mensen te kijken.
Gisteren hebben we in een supermarkt wat eten ingeslagen en dat kwam oms vanavond goed uit want we zijn te moe om uitgebreid te dineren. Lekker een kop soep en een broodje gegeten en ik ga zo lekker slapen.
tot morgen allemaal....

Geen opmerkingen: