Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.

Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zondag 29 juli 2012

Wat vliegt de tijd...

De drie dagen Haarlem zitten er al weer op. Woensdagmorgen om half negen werd ik door DD en kleindochter opgehaald. Na nog een snel kopje koffie vertrokken we. Op weg naar drie dagen met elkaar leuke dingen doen. Rond het middaguur kwamen we in Haarlem aan waar het echt begon. We begonnen met een lunch in de voormalige Drostefabriek.

Het uitzicht was adem benemend. We zaten heerlijk koel, aan het water met uitzicht op het huis waar ik vroeger heb gewoond.

Leuk om ons huis ook eens vanaf de andere kant te kunnen zien. Vroeger kon dat niet. Toen was het nog een echt fabriek waar je niet mocht komen. Na een heerlijk lunch hebben we nog een hele tijd rond gereden om al vast een aantal plekjes te kunnen bezoeken waar ik nog meer heb gewoond of op school heb gezeten.
Al die leuke buurten waar ik heb gewoond en gespeeld. En als je dan voor je "oude" lyceum staat en er lijkt helemaal niets veranderd te zijn dan waan je je weer even 50 jaar terug in de tijd en komen de herinneringen weer boven die je daar hebt opgedaan.

Aan het eind van de middag kwamen we in het hotel aan. Wat lag dat schitterend aan de jachthaven en de boulevard. Bij de receptie kregen we te horen dat ze onze kamer hadden geupgrade van een drie persoons naar een family-suite... Nou daar hadden we dus helemaal geen bezwaar tegen. Want dat betekende een groter balkon. Een aparte slaapkamer. Heel ruime woonkamer en hoe ruimer hoe beter denk ik dan maar.  En het uitzicht vanaf het balkon was ook spectaculair.

Na de koffer te hebben uitgepakt en even lekker op het balkon te hebben genoten van het mooi uitzicht gingen we lekker met elkaar de boulevard op om op een terrasje eten. De eerste avond had kleindochter gekozen voor chinees eten en dat was genieten met z'n drietjes....

En toen gingen we richting de pier want daar kun je heerlijk een eind de zee in wandelen. Gelukkig had ik mijn rolstoel mee dus kon ik ook genieten van de zee.  We zagen langzaam de zon ondergaan en DD en kleindochter zijn nog even naar het strand afgedaald om pootje te baden. Ondertussen kon ik heerlijk alle mooi beelden fotograferen. Het was echt een top belevenis.

Langzamerhand werd het frisser en zakte de zon steeds verder richting zee. Dus terug  naar onze heerlijke hotelkamer. En zittend op het balkon hebben we nog heerlijk kunnen genieten van een schitterende zonsondergang.
We hebben de rest vazn de avond heerlijk spelletjes met elkaar gedaan en pas heel laat was het bedtijd..... Wat waren we moe van die lange eerste dag met zoveel mooie herinneringen en indrukken

wordt vervolgd....

Ineke zei

Ik geniet nu al van je verslag, dus ben benieuwd naar het vervolg...
groetjes

Chris zei

Yvon, wat heerlijk! Wat enig dat de Drostefabriek een restaurant heeft! Dat wist ik niet. Waar stond jullie hotel? En op welk lyceum zat jij ook maar weer (ben ik vergeten ...) Jullie hadden natuurlijk ook het mooiste weer dat je kon bedenken. Echt geweldig!

marga zei

Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genoten hebben.
ben benieuwd naar de rest van het reisverhaal.
Fijne dag
Marga

Els koetsier zei

Zo te zien hebben jullie het heerlijk gehad. ben beniuwd naar het vervolg.

Floor zei

Wat een heerlijke dagen heb je gehad!
En ook nog prachtig weer, wat wil een mens nog meer.
Een mooie kamer in het hotel, en dan maar heerlijk jeugdherinneringen ophalen.
Kleindochter zal wel denken: "daar heb je oma weer, die altijd over vroeger praat...." :-)
Ach dat hoort toch bij oma's?