Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

maandag 21 januari 2013

Winter wonder land

Het is echt zo wit..... En nog steeds sneeuwt het.

 Als er zoveel sneeuw ligt is alles zo stil. En altijd als er sneeuw ligt en het zo stil is moet ik denken aan het gedicht van Jacqueline van der Waals: Winterstilte...







De grond is wit, de nevel wit,
De wolken, waar nog sneeuw in zit,
Zijn wit, dat zacht vergrijzelt.
Het fijngetakt geboomte zit
Met witten rijp beijzeld.

De boom houdt zich behoedzaam stil,
Dat niet het minste takgetril
't Kristallen kunstwerk breke,
De klank zelfs van mijn schreden wil
Zich in de sneeuw versteken.

De grond is wit, de nevel wit,
Wat zwijgend tooverland is dit?
Wat hemel loop ik onder?
Ik vouw de handen en aanbid
Dit grootsche, stille wonder.



De vogels zijn gevoerd. Dus het is rondom the5oaks ook weer een drukte van belang. Wel een koppel van 25 duiven die proberen de eikels onder de sneeuw vandaan te halen. En bij de voedertafel , er zijn Vlaamse gaaien, merels, roodborstjes, mussen, vinken, geelgors en grote bonte specht. En af en toe ziek ik een grote roofvogel rondvliegen. Tja, die moeten ook eten.

De eekhoorn hebben we gisteren nog gezien. Vandaag is het hem denk ik te veel sneeuw of hij heeft gisteren zijn buikje zo vol gegeten dat hij er weer een paar dagen tegen kan.
En natuurlijk probeer ik dan foto's te maken.




3 opmerkingen:

marga zei

Prachtig al die vogels. Als ze zo heerlijk zitten en hangen te eten voer je ze met veel plezier.
Ook bij ons in de tuin hangt o.m. een pot pindakaas maar vanmorgen op de radio hoorde ik dat dat niet zo geod was. Te zout werd er gezegd. Het schijnt dat je nu speciale pindakaas kunt kopen om op te hangen voor de vogels.
Groeten
Marga

Chris zei

Mooi gedicht Yvon!! Zo knap om zoiets zo mooi onder woorden te brengen.
Wat kan je genieten van die vogels. Die specht! Schitterend. Ik vind dat huisje voor pindakaas zo enig. Daar zijn ze dol op, zo te zien. Liefs van mij.

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooi gedicht en een schitterende foto van de bonte specht!