Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zondag 19 december 2010

Hundertwasser

Nog steeds niet geplaagd door enige kennis heb ik me in het eerste jaar dat ik quiltte laten overhalen om een cursus Hundertwasser te gaan volgen. Ik wist nog zo weinig over technieken en hoe ingewikkeld deze cursus zou zijn dat ik dus "JA" heb gezegd. De eerste opdracht die we kregen was natuurlijk om informatie op te zoeken wie Hundertwasser was en wat hij zoal ontwierp. Gelukkig was ik daar wel mee bekend. Ik was altijd al een fan van zijn werk.
Ik dus aan het tekenen zonder er bij stil te staan of ik dat ook in stof zou kunnen omzetten. Heerlijk....... Eerst een idee en dan pas kijken hoe je dat kunt realiseren.

Een grove schets was uitgangspunt .... En toen begon de worsteling. En een worsteling is het geworden.



Stoffen uitzoeken, leren om willekeurige vormen te snijden en.... dan alles proberen weer aan elkaar te naaien. Leren om in 3-d te naaien. Het is een super leer-proces geworden. Niet dat het eindresultaat quilt-technisch allemaal even perfect is geworden maar...... zoveel dingen geleerd die mij in latere projecten weer van pas zouden komen. En hier is dan het eindresultaat. meer dan 2 x 2 meter.


2 opmerkingen:

Linda Robertus zei

Deze is ook heel erg mooi!

Cisca zei

Ik vind hem wel erg mooi!