Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zaterdag 9 juli 2011

Nu is het nog stil

Maar dat is stilte voor de storm. Nu de bouwvergunning binnen is is de aannemer druk bezig de planning te maken. Hij hoopt die voord e bouwvak rond te hebben zodat de materialen besteld kunnen worden. Gisteren kregen we een telefoontje dat hij denkt in week 36 al de spanten te kunnen plaatsen. Dus dan ligt de fundering al!!!!
Voor die tijd moet de hele tuin leeg. De vijver verplaatst, alle tegels opgenomen. Een mega lange haagbeuk-heg gesloopt. Zes bomen gekapt etc. etc. DH is al druk bezig en krijgt het nog druk de komende weken…… We proberen een aantal struiken te behouden en daar moet een tijdelijke plek voor worden gevonden…..
De komende weken komt er dus heel wat drukte…. Ik ga dan al mijn quiltspullen (tijdelijk) naar de bovenverdieping verbannen. Ben nu dus druk bezig een paar projectjes voor te bereiden die binnen handbereik kunnen blijven.
Het gaat nu echt beginnen…. Hoe lang het gaat duren? Ik heb echt geen idee. Weet alleen dat alles voor 1 juli volgend jaar klaar moet zijn. Nou, dat moet toch lukken zou ik zo zeggen. Ik hoop dat voor het eind van het jaar de aanbouw klaar is en begin volgend jaar er in het oude gedeelte aan de gang kan worden gegaan. Als dat zou lukken betekent het misschien kerst vieeren in de nieuwe ruimte. Inclusief houtkachelt…… Mmm dat lijkt me wel wat. Mooie grote kerstboom, houtkacheltje aan…… genieten!!!!!!
Gelukkig dat alle vogelnestjes leeg zijn nu de bomen gerooid moeten worden. Zou het niet leuk vinden als daar nog jongen in zouden zitten. De vijver met kikkers is ook zo iets. Dus eerst maar een tijdelijke vijver aanleggen en dan maar hopen dat ze daar in willen. Zoveel mogelijk water uit de oude vijver daar in laten en de vertrouwde waterplanten. We zullen zien….
wordt vervolgd….

Geen opmerkingen: