Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zondag 31 juli 2011

Het moment begint te naderen....

Het moment begint te naderen

Welk moment zul je je afvragen…. Wel… De komende weken is het bouwvak en indie weken moeten wij de tuin leegruimen want na de bouwvak wordt er dan eindelijk begonnen met de verbouwing. De tuin ziet er nu nog zo uit. Alles moet er uit dus dat wordt een heel karwij.
DSC00121
Hoelang de verbouwing gaat duren? Geen flauwe idee. Maar ik hoop wel volgend jaar om deze tijd op mijn nieuwe terras te zitten genieten…….
Eerst wordt begonnen met de uitbouw. Dar komt de nieuwe woonkamer en keuken. Tot die tijd kunnen we "gewoon" gebruik blijven maken van de huidige woonkeuken en zitkamer.
HPIM2154
De woonkeuken wordt badkamer. Dus geen kerstslinger meer in december … 2
In de knussen  woonkamer geen gezellige avondjes meer samen met opa televisie kijken. Dit wordt onze nieuwe slaapkamer.
Ik vind het heerlijk dat we eindelijk bad- en slaapkamer beneden krijgen maar mijn zitkamer zal ik best heel erg missen. Vooral 's winters is het een super gezellige ruimte… Het voordeel is dat er straks wel weer  plaats is voor een echte kerstboom. Ach en er komt een houtkachel en dat is ook heerlijk….
Het enige wat wel moet gebeuren is dat 1 raam in de woonkeuken wordt dichtgemetseld . Dat zal best veel rommel opleveren en dus moeten de komende weken ook al mijn quiltspullen naar boven verhuizen. Ik heb een aantal projecten in boxen gedaan en als ik ergens mee verder wil hoef ik alleen die box te pakken waar dan alles inzit wat ik nodig heb. Die blijven dus wel binnen handbereik.
Als de uitbouw klaar is kunnen de meubels naar het nieuwe gedeelte worden overgebracht. De keuken kan worden ingericht. Dan wordt de oude keuken gesloopt, een nieuwe badkamer gemaakt en er komt een glazen schuifdeur tusssen de slaapkamer en de badkamer. In de "oude" keuken komen de droger en wasmachine te staan en een grote kast met schuifdeuren. Daar kan dan heel veel in worden opgeborgen. Zoals stofzuiger, strijkplank, sc hoonmaakmiddelen etc. etc.
We krijgen dus drukke maanden…..
wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: