Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

donderdag 4 augustus 2011

De eerste tekenen...

De eerste tekenen

De eerste tekenen dat er binnenkort iets gaat gebeuren zijn nu zichtbaar. Het begon met DH die bepaalde struiken die we willen bewaren ging snoeien.
Tuin 9 juli 2011 2
Ook onze mooi haagbeuk moet er aan geloven. Het enige wat er nog staat zijn de kale stammen die (nog) moeten voorkomen dat Verdi er van door gaat. En vanmiddag kwam de kraan. Die moet de greppel voor het huis dichtgooien en een gat graven waar we de struiken die we willen proberen over te houden, kunnen " opslaan".
IMG_1474 - kopie 
Aanstaande maandag worden alle tegels eruit gehaald. En dan woensdag komt de kraam terug om de hele tuin leeg te maken. Pfff. het is nu echt begonnen. Ik zal mijn tuin best gaan missen. Gelukkig zijn alle vogels inmiddels uitgevlogen want die zullen de beschutte ruimte vol met struiken en de vijver ook gaan missen.

HPIM1128 
De (inhoud) van de vijver wordt tijdelijk verplaatst zodat de kikkers in ieder geval nog wel een onderkomen hebben. Als volgend jaar alles klaar is dan wordt er een nieuwe (grote) poel aangelegd. Tot zolang moeten ze het maar met de noodwoning doen.
En ik? Ik zit maar een beetje met mijn duimen te draaien omdat ik niets kan doen. Mijn handen jeuken. Wat zou ik graag helpen. Maar ja….. dat kan niet. Ik mag op internet informatie opzoeken over houtkachels, extra isolerend glas, keukeninstallaties etc. Ach zo doe ik in ieder geval iets nuttigs…….
worddt vervolgd.

Geen opmerkingen: