Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

woensdag 24 augustus 2011

De vijver

De vijver…

 IMG_1483
Er is een tijdelijke vijver aangelegd. Niet mooi maar wel functioneel. Groot en diep genoeg om de (hopenlijk vele ) kikkers die we gaan vangen te kunnen laten overwinteren. Nadat DH er eerst gewoon water in heeft laten lopen is de tijdelijke vijver verder aangevuld met water uit de oude vijver. Nog niet al het water kan uit de oude vijver omdat er nog kikkers in zitten maar genoeg om de kikkers die we gaan vangen een goed onderkomen te geven.
IMG_1515
En gisteren was het dan zover. DH en zijn broer zijn druk bezig geweest met het verwijderen van het grootste gedeelte van de bestrating.
P8153168 
P8153163
P8153164
En er is heel wat uitgehaald. Een strook van vier tegels in de buurt van de achterdeur blijft nog even liggen want anders wordt het wel een heel grote modderpoel. Gelukkig kan die strook blijven liggen totdat de aannemer alles gaat ontgraven. Later gaan we alle tegels en stenen weer hergebruiken.
En ik? Ik mocht ook helpen. DH had de tuinbank bij de vijver gezet en ik mocht daar. gewapend met een schepnet. plaatsnemen om  kikkers te gaan "vissen". De heren hadden er een hard hoofd in dat dat mij zou gaan lukken. We weten eigenlijk niet eens hoeveel kikkers in de vijver zitten. Maar vermoedelijk meer dan wij denken. En ja hoor, na een tijdje zag ik een grote bruine kikker voorzichtig zijn kop boven het water uit steken. Maar hem vangen was een tweede. het werd een kat en muis spelletje. Maar ik had geduld. Als snel merkte ik dat ik het beste het net gewoon in de vijver kon zetten en wachten. En na weer een poosje was hij er weer. Hij zwom naar de kant (over het net dat onder hem op de bodem lag en ging tegen het folie in het zonnetje zitten. Naast de bank had DH een grote bak met vijverwater neergezet. Heel voorzichtig bracht ik het net onder de kikker en jamwel…. IK HAD HEM…..
En zo volgden er nog een paar. Snel in de grote bak gekiept en de heren hebben hem naar de nieuwe vijver gebracht. Een paar meelwormen in het water om ze te laten merken dat er lekker hapjes waren in hun nieuwe onderkomen. En een half uur later zagen we de eerste lekker in het zonnetje zitten.
Kikker 
Dus hopenlijk gaat vandaag de zon ook nog een beetje schijnen. Dan ga ik weer lekker op de bank bij de vijver ziten "kikkeren". Want er zitten ook nog een aantal groene kikkers dus die wil ik ook zeker overbrengen naar hun nieuwe onderkomen.

Geen opmerkingen: