Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zondag 27 november 2011

he, he, eindelijk.....

Jullie zullen wel gedacht hebben: waar is ze nou. Maar.... mijn laptop is tot  2 keer toe kapot geweest. Dus een paar weken zonder. En dat is wel even wenne. Ik heb nog wel de beschikking over een oude computer van bijna 12 jaar, maar daar kan ik alleen mijn mail op lezen en geen blogs En dus ook geen berichtjes plaatsen. Maar.... ik ben er dus weer. Die weken afkicken betekende wel veel meer tijd om met mijn hobby bezig te zijn. Ik heb me nu dan ook voorgenomen de laptop alleen van stal te halen als ik hem echt nodig heb. Verder is hij verbannen naar het kantoor.
Dus, zoals ik al vertelde heb ik tussen alle verbouw perikelen door, besst veel tijd kunnen besteden aan quilten. Ik heb een heel oude ufo van stal gehaald. Een quilt uit het eerste jaar dat ik bezig was gegaan met quilten. Elze, die mij de beginselen heeft bijgebracht van het quilten, vroeg of ik zin had een cursus "Japanse quilt" te gaan doen. Ik wist echt niet wat te me te wachten stond. Kon amper een paar blokjes aan elkaar naaien. Maar..... ach, ik had nog zoveel te leren. Nou en dat heb ik geweten. Pfffffff. Het viel niet mee. En toen uiteindelijk de top in elkaar zat heb ik hem in een la gestopt om er afgelopen week, na ruim 5 jaar, weer uit te halen. En hij stond me niet aan. Natuurlijk zag ik alle fouten die ik destijds als beginnend quiltsters maar heb kunnen maken.
Ik heb er e.e.a. aan veranderd. 

Hier en daar een blok uitgehaald en vervangen door een nieuwe applicatie. 
Maar ik wil hem wel afmaken want ik ben trots op de 3-d kimono's die er in zitten. Dus bij deze, de enigszins aangepaste Japanse quilt-top. Voor de rand moet ik nog op zoek naar een leuke bijpassende stof. 





2 opmerkingen:

Chris zei

Toch heel goed dat je hem weer tevoorschijn gehaald hebt en afmaakt. Zo'n eerste quilt heeft een bepaalde betekenis en herinnering voor je.

Floor zei

Leuk hoor om toch je oude eerste quiltje af te maken.
Die kraanvogelstof heb ik laatst nog gekregen van Inge voor mijn Japanse quilt.
Dat is dus al een oud stofje.
Groetjes,
Floor