Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

donderdag 3 november 2011

Kattekwaad

Zoals jullie wel weten gaat quilten en katten heel goed samen. Heel veel quiltsters hebben iets met katten.
Of, misschien beter gezegd: heel veel katten hebben iets met quiltsters....
Want het gezegde is toch: wij strelen niet onze katten maar onze katten strelen zich aan ons.....
 Zij zijn de baas en wij "mogen" bij ze in huis wonen.
Hier in huis woont dus één van die katten.
Onze Tijger.

Helaas is twee jaar geleden zijn maatje Josefien  overleden.

 Tijger is een rode kater en Josefien was een cyperse poes.
Toen ik dan ook het patroon van de Freckles Collection zag "It 's a cat 's life, was ik verkocht.
Zo leuk. ZOveel humor in de stitcheries. Die wilde ik maken.
En leuk om één rode en één grijze kat te stitchen.
Ik ben er heel lang mee bezig geweest maar vorig jaar was hij eindelijk af.
En ik zag dat ik hem nog niet op dit blog had laten zien.
Bij deze dan.
 Een ode aan mijn twee huisgenoten waar ik zoveel polezier aan heb beleefd en nog beleef.....
Josefien en Tijger

de 9 stitcheries


Een detail....

De top is af....


 gequilt en al... 


De border met poezenpootjes gequilt
En tot slot het label.... KATTEKWAAD!!!!!

7 opmerkingen:

Mascha zei

Wat een super leuk quilt. Wat moeten we toch doen zonder onze katten.
Groetjes Mascha

Floor zei

Wat zijn katten toch leuk! Op deze quilt staan ze echt afgebeeld zoals ze zijn en zoals ze liggen en doen.
Is deze voor de poezen in hun mandje?
Groetjes,
Floor

qm zei

wat een leuk en grappig quilt.
leuk detail ;) dat kattekopje.
mvg Anneke

Chris zei

Oh wat een leuke stitchery's! Je hebt dat quiltje een hele toepasselijke naam gegeven. Ik kan me voorstellen dat je veel plezier had met het stitchen.

sommeke zei

Katten zijn schatten!
Wat een plezante kattenquilt, erg leuk!

Bianca zei

Hele leuke quilt geworden. Ik heb de stichery's ook een poosje liggen, maar ik ben niet zo'n held met op de hand werken. Maar als regelrechte kattengek kan ik het eigenlijk niet maken om hem niet in mijn collectie toe te voegen he? Jouw foto's geven wel een goed idee hoe het kan worden. ERG Leuk, ook namens katertjes Arie, Bram, Cees en Dirk natuurlijk.
Bianca

Johanna Zweden zei

Wat een enig quilt is dit geworden, en ja ook wij wonen bij Simba in huis.
Groetjes Joke