Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

vrijdag 9 september 2011

Sometimes the best man for the job is a woman

Vandaag moesten we stenen gaan uitzoeken. De stenen voor het nieuwe gedeelte moeten natuurlijk wel aansluiten bij die van het oude gedeelte. Of, als dat niet lukt, totaal anders. Maar we gingen uit van de eerste opotie. Afgelopen week was er een steen uit e muur gesloopt (op een plek waar de muur toch tzt moet verdwijnen) en die was schoongemaakt om een goed beeld te krijgen.
En gewapend met die steen gingen we vanmiddag dus naar een bouwmaterialenhandel. Wow en dan weet je even niet wat je ziet. Echt honderden soorten stenen. Allemaal in stukjes van 1 vierkante meter aan een heel lange wand. Pffff. Gelukkig (dachten wij) hadden we een afspraak gemaakt voor een beetje ondersteuning. Want als je daar binnenkomt zie je door de bomen de stenen niet meer. De verkopeer had al een aantal stenen opgehaald die volgens hem wel pasten bij de "oude" steen. Zelfde formaat, glad en niet met relief. Maar ik vond de kleuren niet goed passen. Of te rood of te geel en volgens mij hebben we juist een steen waar wel wat verschillende kleuren inzitten vanwege het bakproces en meer naar de bruinige kant. En ik ben een mens van kleur. Dus ik langs die hele wand op zoek naar wat volgens mij de juiste kleur was. Ineens zie ik het. Dus ik houd de "oude" steen er bij en inderdaad bijna geen kleur verschil. En de heren waren verbijsterd. Dat ik zomaar in één keer de goede steen had gevonden. Ik dus trots...... Wat vrouwen hebben geen verstand van bouwen. Nou quiltsters in ieder geval wel want die hebben verstand van kleur..... Binnen een half uur stonden we weer buiten....
En dit is hem dus geworden:
vormbak waalformaat WF Bruin.

Geen opmerkingen: