Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

vrijdag 30 september 2011

Langzaam....

kleuren de blaadjes bruin (en die van de wingerd rood).

Herfst... Al zou je het niet zeggen als je naar de thermometer kijkt, die zomerse temperaturen aangeeft.
Maar er zijn meer tekenen die aangeven dat de zomer nu acht achter ons ligt. Zo zijn er de stinkzwammen. (geen leuke naam voor zwammen die toch wel erg mooi zijn). Het zijn kunstwerkjes op zich.







Zelf vind ik de herfst een heerlijke tijd. Zeker als er ook nog eens van die heerlijke na-zomerse dagen zijn. Nog lekker overdag even koffie drinken buiten. Aan het eind van de middag nog even een kopje koffie op het bankje bij de vijver (daarschijn de zon nog).
Ook vind ik de herfst "stil". Soms hoor je echt geen geluidje. En dan de geur van de herfst..... Heerlijk. Kruidig.
De druiven hangen nog aan de ranken maar de bladeren zijn al bruin. We oogsten ze niet dit jaar en laten ze hangen voor de vogels. Ookal omdat heel veel van de struiken waar besjes aanzaten nu tijdelijk zijn gesnoeid.
Ik heb geen tijd gehad om foto's te maken maar heb er een paar genomen die op mijn oude blog stonden.
En dan de zon... elke avond eerder onder, elke morgen later op. Langzamerhand weer wennen aan lange avonden... Heeft ook zo z'n charme.......


Geen opmerkingen: