Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zondag 16 oktober 2011

Verstilt....

Hier in huis voelt het eigenlijk net zo verstilt aan als buiten. We wachten tot de verbouwing verder gaat (eind van de week). Hebben net drie verjaardagen achter de rug (dochter, man en schoonzoon). Weten niet goed waar we in huis moeten beginnen met dingen opruimen (dus  wachten we daar nog even mee tot we echt inspiratie krijgen). Dus... er valt niet zoveel over the5oaks te vertellen.
Misschien dat ik net op faceboek heb kunnen lezen dat zoonlief op dit moment in LasVeas is aangekomen op zijn 6 weken durende trektocht door Amerika.
Of over kleindochter waar ik echt trots op ben. Gisteren had ze en springconcours en daar heeft ze een akelige ervaring  gehad bij het nemen van een hindernis. Ze is met paard en al over de kop geslagen nadat het paard niet goed uitkwam bij de hindernis, wilde stoppen maar niet meer kon stoppen.
Gelukkig hebben ze allebei geen letsel opgelopen al was de wedstrijd voor hen wel afgelopen. Maar ze is na de valpartij wel weer gelijk opgestegen en heeft gelijk weer een sprong gemaakt. Knap hoor...

Het komt er eigenlijk op neem dat ik volop tijd heb om aan m'n hobby's te werken. Ik heb er voor gekozen maar eens al die duizenden foto's door te nemen die ik in de afgelopen jaren heb gemaakt. Ben ze aan het archiveren en wil de komende week proberen weer wat oude foto's van vrvoeger en heeeel vroeger in de scannen.

Ik heb er al een paar gescand en daarbij kwam ik twee foto's tegen. Eén van mijn moeder en één van mijzelf en je kunt zo goed zien dat we moeder en dochter zijn....
LInks een foto van mijn moeder toen ze 10 jaar oud was (1921) En rechts een foto van mij toen ik 10 jaar oud was (1961).

2 opmerkingen:

Chris zei

Dat zijn veel verjaardagen bij elkaar! Wat een geluk dat je kleindochter, maar ook het paard, er zo goed van af gekomen is! Knap inderdaad dat ze gelijk weer doorging.
Een tijdrovend werkje hoor, al die oude foto's uitzoeken, maar wel ontzettend leuk. Jullie lijken echt op elkaar. Leuk.

Floor zei

Oeps, dat is geen pretje zeg om met paard en al over de kop te slaan!
Wat een geluk dat het goed is afgelopen, en heel stoer dat ze er direct weer is opgeklommen, ook beter voor het paard om zijn angst te overwinnen.
Die oude foto's.... je lijkt inderdaad op je moeder, maar je kijkt wel een beetje sip op de foto. Geen zin?
Groetjes,
Floor