Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

donderdag 19 januari 2012

Nog een vondst uit de "oude"" doos.

We hebben het denk ik allemaal wel... de liefde voor de knopendoos. Waarom? Misschien omdat er zoveel herinneringen boven komen. Van hoe je als klein kind, zittend aan de tafel die doos op z'n kop mocht zetten. En dan maar zoeken. Zoeken naar de mooiste knoopjes, rode knoopjes, bloemetjes knoopjes etc.
Nu heb ik tijdens het opruimen nog een "schat" gevonden. Niet een kostbare maar één met emotionele waarde.
Althans voor mij.... Ik vond dit kopere trommetje.

En toen ik het open maakte zat het vol met oude naaispulletjes. Echt oude spulletjes. Misschien wel 75 jaar oud of nog ouder.

Vingerhoeden, schaartjes, mesjes, maasbollen, naalden, spelden  en nog veel meer. Vermoedelijk van mijn oma geweest en ooit in een kast terecht gekomen en steeds mee verhuisd.

Zo leuk..... Misschien dat menigeen zo'n doosje zo in de kliko zou gooien maar ik vind het leuk om het zo te laten. Af en toe te voorschijn te halen en er in te snuffelen. En helemaal onderin vond ik dit muntje. Het lijkt wel op het "ooievaartje" dat kraamverzorgsters vroeger hadden. Weet iemand of dat klopt? Of wat het wel is?




8 opmerkingen:

Floor zei

Het lijkt wel op, zo'n ooievaartje hadden ze volgens mij vroeger.
Enig zo'n oud kistje met spulletjes, goed bewaren!
Zelf deed ik dat vroeger ook, eindeloos met de knoopjes spelen uit de knopendoos, en sorteren.
Toen ik laatst een knoop nodig had, zocht ik weer heerlijk tussen de oude knopen van mijn moeder en voelde me weer even kleuter.
Groetjes,
Floor

christina zei

Heerlijk zo'n oude doos. Ik heb nog het rieten naaimandje van mijn oma, maar haar spulletjes zijn er wel uit en ik gebruik heb echt.

els koetsier zei

Oh wat een schat heb je terug gevonden. Zuinig op zijn.

Chris zei

Oh meid wat enig!! Van zo iets word ik helemaal lyrisch. Er zit volgens mij ook een oude haaknaald met houten handvat in? Om steken op te halen. Die heb ik ook nog van mijn moeder en heb hem laatst nog gebruikt. En die maas-paddestoel, dat is een mooitje. Nooit wegdoen hoor!

JOOSJE zei

Oh wat een enorme schat. Geniet er van.

Dikke knuf Joosje.

Hennie Schutter-Weening zei

Oh wat is dat leuk, zuinig op zijn.

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een bof om zoiets zo maar in je eigen huis te vinden, zeg! Daar moet je zuinig op zijn. Ja, ook ik speelde als kind graag met knopen, thuis en ook bij mijn oma. En na mijn huwelijk heb ik ook alle knopen bewaard, en die komen af en toe goed van pas.
Groetjes, Cisca

Bianca zei

Wat fijn om zo'n oude schat op te duikelen. Ik denk idd dat mensen die creatief zijn ook automatisch gek zijn van zulke oude "schatkisten" Juist omdat er oude gebruiksvoorwerpen inzitten die niet of nauwelijks nog gebruikt worden. Zeg nou zelf; maas jij nog sokken??? Mijn oma deed dat voor de hele familie,maar nu ze niet meer goed ziet is er niemand die dat overneemt. Sokken zijn nu domweg te goedkoop....
Wees maar zuinig op je schatkistje.
Goed weekend, Bianca
(oja, dat boek van Diana Gabaldon uitkomt is niet van de serie zelf, maar een Lord John boek. Jamie komt er wel in voor. Hij wordt rond 15 mei verwacht.)