Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zaterdag 7 januari 2012

De rust is weer voorbij.....

De rust is weer voorbij. Heerlijk was het. Even twee weken geen (bouw)drukte. Maar.... afgelopen woensdag was het weer zover. Er werd weer "ge(ver)bouwd". Waar waren we voor de feestdagen ook alweer gebleven? Het meest "zichtbaar" was natuurlijk het stucwerk. Maar ook het aanbrengen van alle electrische leidingen betekende weer een stapje dichterbij het einddoel.

De laatste dagen voor de feestdagen zijn de plafonds aangebracht. En is de schilder langs geweest om e.e.a. te bekijken. De keuken is inmiddels ingemeten en ook zijn er afspraken gemaakt met het schoonmaakbedrijf die de uitbouw gaat schoonmaken. Want zeg nou zelf... Zie je mij of DH op een rolsteiger klimmen om de spanten en gordingen schoon te maken?
Al was het kerstvakantie, het betekende niet dat we helemaal niets hoefden te doen. Er is veel denkwerk verzet. Hoe wil je dit, hoe moet dat.
Pffff... wat zal ik blij zijn als de uitbouw klaar is en we in ieder geval daar kunnen intrekken. Maar...... wel mogen we de eerste 6 weken geen gebruik maken van de vloerverwarming. Alleen de houtkachel mag (niet te hard) branden. Dus dat wordt dikke truien aan... En nu maar hopen dat het niet gaat vriezen.....

Afgelopen woensdag is er verder gegaan met het aftimmeren van alles. Maar, omdat maandag de vloerverwarming moet worden gelegd (want woensdag komt de tegelzetter en dan moet  dat klaar zijn) moest nu eerst nog de isolatie worden aangebracht. Het begon woensdagmorgen. 6 uur !!!!!!! er rijdt weer een grote vrachtwagen het erf op. Grote stapels isolatiemateriaal worden uitgeladen en gelijk waait de eerste stapel (zo'n 2 meter hoog) de vijver in. Het stormt namelijk...... DH en de chauffeur zijn dus druk geweest met er voor te zorgen dat niet alles weg zou waaien. Gelukkig kwam de timmerman rond een uur of half acht en konden de platen naar binnen worden gebracht.

Wow... ineens ligt de vloer 12 cm hoger en er komt nog zo'n 8 cm bij als de tegels zijn gelegd. En nu de isolatie ligt lijkt het alweer een heel andere ruimte....

Het uitzicht is nog niet echt om over naar huis te schrijven...
Maar de aanblik van buitenaf begint er echt op te lijken.... Zeker 's avonds........ 

Inmiddels ben ik op internet aan het snuffelen... Het idee om kamerhoge vitrage te nemen heb ik (voorlopig) laten varen. Het worden roljalouzieen.  En laten nu op de roljalouzieen nog eens 40% korting worden gegeven? Ik blij dus want ik heb er nog al wat nodig.....

Roljaloezieën
Ook heb ik DE bank gevonden die ik mooi vindt.....  Hij is in twee uitvoeringen te krijgen.
Deze

en deze...
Model Hunter is nu ook leverbaar in volledig Africa leder Tabac!
Zal een moeilijke keuze worden.
Maar eerst moet de uitbouw natuurlijk af. En wanneer het af is? 
De planning is dat de keuken eind januari wordt geplaats. Maar er moet ook nog worden geschilderd, schoongemaakt, afgetimmerd dus half februari?????? wie weet maar ik houd jullie natuurlijk op de hoogte. 

3 opmerkingen:

Chris zei

Ondanks alles begint het er toch echt op te lijken. Wat zal het uiteindelijk mooi zijn! Fijn dat alles vóór al die regen en wind onderdak was!! Je moet er toch niet aan denken. Heel fijn weekend.

Floor zei

Het is al een echt huis aan het worden!
Bouwen de meeste bloggers quilthuisjes, jij bent in het echt bezig.
Die bank... alleen de onderste foto wordt maar weergegeven, maar dat vind ik een prachtige plof-bank.
Zie je al zitten met je quiltjes.
Groetjes,
Floor

Dea zei

Wauw, wat wordt dat mooi, Yvon! Een bereklus maar o, wat zul je straks geweldig wonen! Het is je gegund.