Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

zaterdag 28 januari 2012

Het wil niet echt lukken

Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen ben ik bezig met de laatste loodjes van de Love Faitha and Hope.
Gingen de eerste 6 blokken probleemloos. Met de laatste drie ben ik aardig aan het stuntelen.
Blok 7 ging nog wel
Dat is nu af. Toen was blok 8 aan de beurt. Het maken van het blok zelf lukte aardig maar toen bleek dat ik niet genoeg tussenvulling had voor de laatste twee blokken. 
Dan eerst maar het laatste blok maken.... Maar dat wilde maar niet lukken. Eerst het blok in elkaar gezet. Oeps... iets niet goed gedaan. Het blok bleek niet 18 x 18 inch te zijn maar 18 x 16 inch.... Een van de rijen stof te smal gesneden. Uithalen dus. Nieuwe rand gesneden en er weer tussen genaaid.
Oeps.. toen bleek de eerste rand van het pannel achterstevoren er aan te zijn genaaid. Uithalen maar weer en nu er goed aan zetten. Het was tijd voor de applicaties. Alles keurig getekend op vlisfix, daarna op de stof gesttreken.
Oeps..... een paar patroondeeltjes op de verkeerde stof. Toen heb ik alles aan de kant gegooid.
Grrr ik ga donderdavond wel verder als Miny komt.
Donderdag avond dus opnieuw de patroondeeltjes op vlisofix overtrekken, op de stof strijken, uit de stof knippen en dan op het pannel strijken.
Oeps..... twee bloemetjes met de verkeerde kant op de stof gelegd en die plakten toen aan het strijkijzer vast. En nu...... nu doe ik niets meer tot ik weer een beetje rust in mijn hoofd. heb. 

7 opmerkingen:

creanita zei

ik zou zeggen ....rustig ademhalen en morgen weer opnieuw beginnen......
fijn weekend

Klaske zei

Het is inderdaad soms beter om maar evente stoppenen later er weer verder mee gaan..
Er gaat een dag komen dat het gaat lukken hoor! Fijn weekend

Rian, zei

Zo herkenbaar! Gewoon even iets anders gaan doen, Yvon, en de boel later weer oppakken. Je hebt gewoon je dag niet, en een vol hoofd werkt ook niet...
Groetjes en een rustig weekend.

Johanna Zweden zei

Sterkte met het afmaken, even weg leggen, anders blijft het verkeerd gaan
Ze zijn schitterend
fijne zondag

Handmade by Mai zei

Even aan de kant leggen en dan weer met frisse moed eraan beginnen. Ik heb ook met een blok geworsteld. Maar als ze klaar zijn heb je wel wat moois

els koetsier zei

Gatsie zeg ben je lekker bezig en dan gebeurt er dit.
Hopelijk lukt het samen met Miny wel.

Yvonne aka sommeke zei

Is het ondertussen toch goed gelukt met het blok?